قتل هولناک وکیل دادگستری در شاهرود/ وکیل جوان جلوی فرزندش به گلوله بسته شد

کدخبر: ۵۱۴۰۵۸
سجاد شکوری‌راد درباره قتل یک وکیل جوان در شاهرود گفت: مقتول به همراه وکیلی دیگـــــر به طور مشترک در پرونده‌ای اقتصادی در حال انجام وظیفه بودند.
قتل هولناک وکیل دادگستری در شاهرود/ وکیل جوان جلوی فرزندش به گلوله بسته شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایران در جنایتی تلخ و تکان دهنده در شهرستان شاهرود یک وکیل جوان دادگستری مقابل چشم خانواده و در مقابل خانه اش به قتل رسید.

ساعت یک بامداد دوشنبه ۱۷ مرداد در حالی که محمودرضا جعفرآقایی ۳۳ ساله وکیل دادگستری با همسر و پسر ۵ ساله‌اش مقابل منزلش در شاهرود ایستاده بود از سوی فردی ناشناس با شلیک گلوله مجروح شد و وقتی او را به بیمارستان منتقل کردند پس از ۴ ساعت در بیمارستان جان باخت.

حجت‌الاسلام رضی پارسامنش، دادستان عمومی و انقلاب شاهرود درباره این حادثه گفت: پس از اعلام قتل این وکیل دادگستری دستور ویژه قضایی به فرمانده انتظامی برای بسیج تمامی امکانات پلیس به منظور شناسایی قاتل صادر شد و با توان و اقتدار اطلاعاتی و عملیاتی پلیس در کمتر از ۱۲ ساعت فرد مظنون شناسایی و دستگیر شد. هم اکنون پرونده در حال تحقیقات مقدماتی است و احتمال دخالت فرد یا افراد دیگری نیز در این رخداد متصور است.

دستور تسریع رسیدگی به پرونده از سوی اسکودا

در پی این حادثه، جعفر کوشا رئیس اتحادیه سراسری کانون‌های وکلای دادگستری ایران (اسکودا) طی تماس تلفنی با دادستان عمومی و انقلاب شهرستان شاهرود تسریع رسیدگی در این پرونده جنایی را خواستار شد.

کوشا همچنین طی تماس تلفنی با پدر مقتول ضمن ابراز همدردی با او، حمایت کامل اتحادیه کانون‌های وکلای دادگستری از خانواده این وکیل را اعلام کرد.

سجاد شکوری‌راد، دبیر کمیسیون حمایت کانون وکلای مرکز درباره این حادثه گفت: مقتول به همراه وکیلی دیگـــــر به طور مشترک در پرونده‌ای اقتصادی در حال انجام وظیفه بودند.

موکل پرونده از ماه قبل در بازداشت به سر برده و به تازگی در خصوص ایشان کیفرخواست صادر شده است. یکی از وکلای دادگستری که در پرونده مذکور با مقتول همکاری می‌کرده است نیز در معرض تهدید جدی و خطر قرار دارد و پیش‌تر موضوع را به مقامات امنیتی و قضایی منعکس کرده بود.

این وکیل دادگستری درباره پیگیری‌های کانون وکلای مرکز گفت: کمیسیون حمایت این کانون به محض اطلاع موضوع را در دستور کار  قرارداده و بزودی اقدامات اطلاع‌رسانی می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید