وزیر بهداشت: آماده صادرات واکسن به خیلی از کشورها هستیم

کدخبر: ۵۱۴۴۰۹
اقتصادنیوز: وزیر بهداشت با اشاره به اینکه 6 مرکز تولید واکسن کرونا در کشور ایجاد شده است، گفت: آماده صادرات واکسن به خیلی از کشورها هستیم که این قدرت ما را نشان می‌دهد.
وزیر بهداشت: آماده صادرات واکسن به خیلی از کشورها هستیم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از تسنیم، «بهرام عین‌اللهی» وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در جلسه شورای اداری شهرستان رفسنجان که در سالن اجتماعات فرمانداری رفسنجان برگزار شد، اظهار داشت: کمتر کسی در کشور است که رفسنجان را نشناسد و علت آن حضور مردانی از لشکر ثارالله در دفاع مقدس است که حماسه آفریدند؛ رفسنجان  یک شهر تاریخی و با مردمان زحمتکش است که توانستند در انقلاب نقش مهمی داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه باید وضعیت خود را در شرایط ملی و جهانی بررسی کنیم، گفت: پس از گذشت 43 سال از انقلاب اسلامی دشمنان به شکل‌های مختلف با تحمیل جنگ و تحریم‌ها به دنبال این بودند که مانع پیشرفت ما شوند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: امروزه جنگ اقتصادی را نیز داریم و هرکدام از ما در دفاع از اقتصاد مقاومتی نقش مهمی را باید بازی کنیم؛ کشور ما  امروزه قوی‌ترین کشور نظامی در منطقه است و در حوزه سلامت قوی‌ترین حوزه سلامت منطقه را داریم.

وی با بیان اینکه در قضیه کرونا نشان دادیم از بسیاری از کشورهای قوی‌تر عمل کردیم، افزود: 6 مرکز تولید واکسن در کشور ایجاد شد و آماده صادرات واکسن به خیلی از کشورها هستیم که این قدرت ما را نشان می‌دهد.

عین‌اللهی با بیان اینکه امیدواریم با جهش در صنایع دارویی بتوانیم صادرات دارو را انجام دهیم، گفت: طرح دارویار باعث شکوفایی صنایع دارویی کشور شد.

وی با اشاره به اینکه ما راهکارها را نباید یک وجهی انجام دهیم، عنوان کرد: شرایط مختلف ممکن است تغییراتی کند و باید یک اتاق فکر تشکیل دهید و سیاست‌هایی اعمال کنید.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی با بیان اینکه شرایط نباید باعث شود ما ناامید شویم؛ گفت: در این منطقه مطمئن هستیم کارهای بسیاری بزرگی می‌شود انجام داد و هرکسی خوب فکر کند می‌تواند ابتکار عمل به‌دست آورد.

وی با اشاره به اینکه مشکلات و مسائل شهرستان را به رئیس جمهور منعکس خواهیم کرد، ابراز کرد: وضعیت حوزه سلامت یکی از وضعیت‌های بالای متوسط کشور است و وجود دانشگاه علوم پزشکی در رفسنجان وضعیت بسیار ممتازی است.

عین‌اللهی با اشاره به اینکه جمعیت رفسنجان رو به کاهش است و این موضوع بسیار فاجعه است، تاکید کرد: اگر جمعیت کم شود کاری نمی‌شود انجام داد، به قضیه جوانی جمعیت باید دقت فراوان شود و تمام مراکز بهداشت باید مُبلغ افزایش جمعیت باشند.

وی با اشاره به توجه به اهمیت بهداشت و ورزش، افزود: توجه به فعالیت‌های ورزشی یکی از نکات مهم است و اگر می‌خواهیم جوانان سالم باشند باید فعالیت ورزشی انجام شود، خیرین و وزارت ورزش می‌توانند در این امر کمک کنند.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی تصریح کرد: در مجموع با تلاشی که در سایر حوزه‌های دولت خواهد شد سعی می‌شود نیازهای مقطعی را تا حدی حل کنیم و لازم است در دراز مدت انجام شود و مملکت وقتی می‌تواند ساخته شود که همه ما با همه توان خود کار کنیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید