خطر جدی گیاهخواری بران زنان در سنین بالا

کدخبر: ۵۱۴۷۱۶
اقتصادنیوز: دریافت کم مواد مغذی موجود در گوشت قرمز می تواند منجر به کاهش تراکم استخوان و توده عضلانی شود که سبب رشد احتمال شکستگی استخوان لگن در سنین بالا می‌شود.
خطر جدی گیاهخواری بران زنان در سنین بالا

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از برنا، نتایج یک مطالعۀ جدید نشان می‌دهد، بانوانی که گوشت مصرف نمی‌کنند در سنین بالا در معرض خطر جدی شکستگی لگن قرار دارند. محققان در این تحقیق 26000 زن را برای مدت 20 سال زیر نظر داشتند، نتایج پژوهش‌های آن‌ها حاکی از این بود که بانوان وقتی پروتین‌های گوشتی را کاملاً از رژیم غذایی خود کنار می‌گذارند به میزان یک سوم بیشتر از کسانی که این کار را نمی‌کنند، در معرض شکستگی استخوان لگن به خصوص در سنین بالا هستند.

تلویزیون دولتی انگلیس اضافه می‌کند که کارشناسان دانشگاه لیدز می گویند احتمال کمبود مواد مغذی کافی برای سلامت استخوان و ماهیچه در افرادی که فقط از گیاه در رژیم غذایی خود استفاده می‌کنند تا حد زیادی بیشتر از گروهی است که همزمان از گوشت و گیاه استفاده می‌کنند. پژوهشگران این تحقیق گروهی از زنان 35 تا 69 ساله را برای ارزیابی ارتباط بین سلامتی و رژیم غذایی مورد تجزیه و تحلیل قرار دادند، طی دورۀ 20 سالۀ این مطالعه، 822 (3%) نفر از این بانوان دچار شکستگی لگن شدند. 

جیمز وبستر، نویسنده اصلی این مطالعه، گفت: "مطالعه ما نگرانی های بالقوه در مورد خطر شکستگی لگن در زنان گیاهخوار را برجسته می کند با این حال، مانند هر رژیم دیگری، درک شرایط شخصی و اینکه چه مواد مغذی برای یک سبک زندگی سالم و متعادل مورد نیاز است، مهم است.

 

وی می‌افزاید که رژیم های گیاهخواری اغلب مواد مغذی کمتری مانند پروتئین و کلسیم دریافت می‌کنند؛ چرا که این مواد در مواد گوشتی اغلب از گیاهان بیشتر است. دریافت کم این مواد مغذی می تواند منجر به کاهش تراکم استخوان و توده عضلانی شود که سبب رشد احتمال شکستگی استخوان لگن در سنین بالا می‌شود.

پژوهشگران این مطالعه تصریح می‌کنند که زنان می توانند با حفظ تعادل وزن خود، اضافه کردن مواد مغذی مانند ویتامین B12 به رژیم غذاییشان و فعالیت مؤثر در طول روز سلامت استخوان خود را حفظ کنند.

دکتر دارن گرین وود، یکی از نویسندگان این مطالعه گفت: «این مطالعه فقط بخشی از تصویر گسترده تر از رژیم غذایی و استخوان ها و عضلات سالم در سنین بالاتر است. تحقیقات بیشتری برای بررسی نقش وزن بدن و شناسایی دلایل پیامدهای مختلف در گیاهخواران و گوشت خواران مورد نیاز است.

پروفسور جانت کید، یکی از نویسندگان این مقاله نیز اضافه می‌کند که این تحقیق "گامی مهم" در درک خطر بالقوه رژیم های غذایی گیاهی است که امکان دارد در دراز مدت ایجاد شوند همچنین پاسخی است به نحوۀ کاهش احتمال بروز چنین مشکلاتی که سلامتی انسان در سنین بالا را تهدید می‌کند.

محققان دربارۀ اینکه آیا نتایج مشابهی در بین مردان یافت می‌شود، اعتقاد دارند که برای پاسخ به این سوال زمان بیشتری نیاز است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید