انتقاد شدید کره شمالی از اظهارات دبیرکل سازمان ملل

کدخبر: ۵۱۴۹۵۱
وزارت امور خارجه کره شمالی شامگاه یکشنبه با انتقاد شدید از حمایت گوترش از خلع سلاح اتمی کامل این کشور، چنین اظهاراتی را فاقد انصاف و جانبدارانه توصیف کرد.
انتقاد شدید کره شمالی از اظهارات دبیرکل سازمان ملل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، وزارت امور خارجه کره شمالی با انتقاد شدید از حمایت دبیرکل سازمان ملل از خلع سلاح اتمی این کشور، چنین اظهاراتی را فاقد انصاف و جانبدارانه توصیف کرد.

اظهارات «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل متحد مبنی بر لزوم خلع سلاح کره شمالی با واکنش تند و عصبانیت پیونگ‌یانگ همراه شد.

وزارت امور خارجه کره شمالی شامگاه یکشنبه با انتقاد شدید از حمایت گوترش از خلع سلاح اتمی کامل این کشور، چنین اظهاراتی را فاقد انصاف و جانبدارانه توصیف کرد.

به نوشته خبرگزاری «رویترز»، گوترش روز جمعه در دیدار با «یون سوک یول» رئیس جمهور کره جنوبی، به طور کامل از تلاش‌های بین‌المللی برای خلع سلاح کامل کره شمالی حمایت کرده بود.

«کیم سون گیونگ» معاون امور سازمان‌های بین‌المللی در وزارت خارجه کره شمالی طی بیانیه‌ای گفت: «من نمی‌توانم چیزی جز تأسف برای اظهارات دبیرکل سازمان ملل که به شدت فاقد بی‌طرفی و انصاف است و برخلاف تعهدات وظیفه‌اش که در منشور سازمان ملل در رابطه با موضوع شبه‌جزیره کره تصریح شده است، داشته باشم». 

طبق این گزارش، کیم با بیان اینکه گوترش نباید از دولت یک کشور خاص دستور بخواهد یا بپذیرد، توضیح داد: «بلکه باید از انجام هر اقدامی که ممکن است به موقعیت او به عنوان یک مقام بین‌المللی که فقط در برابر سازمان ملل مسئول است لطمه بزند، خودداری کند».

به نوشته رویترز، وی در ادامه تاکید کرد که درخواست‌ها برای «خلع سلاح اتمی کامل، قابل راستی‌آزمایی و برگشت‌ناپذیر کره شمالی» از سوی مقامات مختلف، نقض حاکمیت این کشور است.

وی همچنین افزود: «احتمالا دبیرکل سازمان ملل به خوبی می‌داند که کره شمالی بدون هیچگونه تساهلی، درخواست‌های برای خلع سلاح یکجانبه خود را را کاملاً رد کرده است».

پیش از این، سازمان ملل طی گزارشی محرمانه ادعا کرد که کره شمالی طی شش ماه اول سال جاری میلادی، تدارکاتی را برای انجام آزمایش‌های اتمی متعدد انجام داده است.

با این حال، نمایندگی دائم کره شمالی در سازمان ملل می‌گوید هیچ کسی حق ندارد از این کشور به دلیل استفاده از حق دفاع از خود با تسلیحات اتمی، انتقاد کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید