وزیر ارشاد:حجاب باید در تلویزیون و سینما یکدست شود

کدخبر: ۵۱۶۴۹۵
اقتصادنیوز: محمدمهدی اسماعیلی ضمن حضور در برنامه «جهان‌آرا» شبکه افق گفت: شبکه نمایش خانگی را یک فرصت کار دانش‌بنیان در حوزه فیلم و سینما می‌دانم ولی باید وضعیت موجود را اصلاح کنیم.
وزیر ارشاد:حجاب باید در تلویزیون و سینما یکدست شود

 

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، وی افزود: به نظر من باید معیارهای واحدی بین نمایش در تلویزیون، سینما و شبکه نمایش خانگی باشد نه اینکه یک نوع حجاب را در تلویزیون ببینیم ولی در سینما جور دیگری باشد؛ تدوین اصلاحیه آئین‌نامه نمایش به اتمام رسیده و در مسیر ابلاغ نهایی است

اسماعیلی بیان کرد: در اصل نظارت بر تولیدات تصویری، مخالفتی با صدا و سیما نداریم ولی در نهاد نظارت‌کننده اختلاف نظرهایی داریم. نود درصد مباحث در جلسات مشترک با صدا و سیما حل شده و بقیه موارد هم به زودی حل خواهد شد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود گفت: دولت قبل اعتقاد به نظارت‌های پسینی و حداقلی در حوزه کتاب و فیلم و در مجموعه هنر داشت و می‌گفت نباید در حوزه فرهنگ دخالت کنیم؛ رئیس دولت می‌گفت نباید مردم را به زور به بهشت ببریم در حالیکه در نظام اسلامی موظف هستیم زمینه سعادت مردم را فراهم کنیم.

اسماعیلی افزود: در حوزه مجوزهای آثار نمایشی و کتاب، کاری کرده بودند که در دولت سیزدهم، با انبوهی از مجوزهایی روبرو بودیم که کار را دشوار کرده بود؛ مثلا مجوز اکران یک فیلم سینمایی را داده بودند و نوشته بودند اصلاحات انجام شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید