واکنش سازمان ملل به ترور "داریا داگینا"

کدخبر: ۵۱۶۷۶۶
سخنگوی سازمان ملل متحد خواستار تحقیقات کامل درباره ترور روزنامه‌نگار روسی شد.
واکنش سازمان ملل به ترور "داریا داگینا"

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، استفان دوجاریک سخنگوی سازمان ملل متحد روز دوشنبه به وقت محلی اعلام کرد که سازمان ملل خواستار تحقیقات کامل برای روشن شدن حقایق منجر به قتل " داریا دوگینا" است.

سخنگوی سازمان ملل ادامه داد: ما خوستار تحقیقا ت کامل برای پی بردن به حقایق پشت پرده قتل وی هستیم.

به گزارش ایرنا، داریا داگینا دختر الکساندر داگین اندیشمند سیاسی روسیه که در غرب به مغز متفکر کرملین و متحد پوتین مشهور است، در اواخر روز شنبه در حادثه انفجار خودرو اش در نزدیکی مسکو کشته شد.

داگینا در ماه ژوئیه سال جاری در فهرست تحریم های انگلیس قرار گرفت. خود داگین نیز در سال های ۲۰۱۴ و ۲۰۱۵ توسط اتحادیه اروپا، ایالات متحده و کانادا تحریم شد.

«ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه روز یکشنبه اعلام کرد اگر فرضیه دست داشتن اوکراین در مرگ «داریا داگینا» تائید شود، این مساله به سیاست تروریسم دولتی کی یف اشاره دارد.

بلافاصله پس از جان باختن داریا در حادثه تصادف، کمیته تحقیقات روسیه پرونده جنایی قتل را در دست گرفت.

به گفته بازرسان پرونده، یک وسیله انفجاری زیر خودروی تویوتا لندکروز که داریا سرنشین آن بود، کار گذاشته شده بود.

خبرگزاری های روسی گزارش دادند: نگرانی از تشدید حملات روسیه زمانی افزایش یافت که سرویس امنیت فدرال روسیه (FSB) روز دوشنبه سرویس های مخفی اوکراین را به قتل «دریا دوگینا» روزنامه نگار ۲۹ ساله روس و  دختر جامعه شناس و فیلسوف روسی الکساندر دوگین متهم کرد.

همزمان با افزایش اتهامات روسیه و اوکراین درباره ترور «داریا دوگینا» روزنامه‌نگار روسی، رویترز گزارش داد: اوکراین برگزاری جشن های این هفته به منظور بزرگداشت روز استقلال از شوروی سابق را ازترس افزیش حمله روسیه لغو کرده است.

به گزارش روز سه شنبه ایرنا، این خبرگزاری افزود: کی یف مدعیست روسیه در نزدیک مرزهای جنوبی این کشور راکت هایی را به چندین شهر در شمال و غرب بزرگترین نیروگاه هسته‌ای اروپا که بلافاصله پس از حمله به اوکراین در فوریه به تصرف نیروهای روسی درآمد، شلیک کرده است.

شلیک توپخانه و موشک در منطقه مجتمع راکتور هسته‌ای  زاپوریژیا، در کرانه جنوبی رود دنیپرو که تحت کنترل روسیه است، نگرانی‌ها از یک فاجعه هسته‌ای را برانگیخته و منجر به درخواست‌ها برای غیرنظامی کردن مناطق اطراف این نیروگاه شده است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید