ادعای تازه زلنسکی علیه روسیه

کدخبر: ۵۱۸۱۹۴
ولودیمیر زلنسکی، رئیس جمهور اوکراین مدعی شد که ، روسیه تلاش می کند مانع ذخیره سازی گاز از سوی کشورهای اروپایی در آستانه فصل زمستان شود.
ادعای تازه زلنسکی علیه روسیه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از مهر، رئیس جمهور اوکراین معتقد است که تنگنای انرژی که کشورهای اروپایی در زمستان با آن مواجهه می شوند، نشات گرفته از اقدامات روسیه است.

رویترز گزارش داد، «ولودیمیر زلنسکی» روز دوشنبه در یک سخنرانی ویدئویی در کنفرانس انرژی در نروژ مدعی شد: روسیه علیه کشورهای اروپایی به تروریسم اقتصادی متوسل شده است.

ادعاهایی رئیس جمهور اوکراین علیه روسیه در حالی عنوان شد که کشورهای غربی از ابتدای جنگ اوکراین به بهانه دفاع از اروپا تحریم های پیاپی را علیه مسکو وضع کرده که بخش انرژی یکی از مهمترین بخش ها تحت تحریم است و بحران فعلی اروپا نیز ناشی از همین مساله است.

به ادعای رئیس جمهور اوکراین، روسیه تلاش می کند مانع ذخیره سازی گاز از سوی کشورهای اروپایی در آستانه فصل زمستان شود.

این در حالیست که بواسطه افزایش قیمت انرژی در اروپا، بسیاری از خانوارهای اروپایی تحت تاثیر قرار گرفته اند.

به‌دنبال آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین، غرب و کشورهای اروپایی تحریم‌های گسترده‌ای علیه نفت و گاز روسیه اعمال کردند و همچنین وزرای انرژی کشورهای اتحادیه اروپا چهارم مرداد در توافقی متعهد شدند که در راستای کاهش وابستگی به سوخت و انرژی روسیه، از آگوست ۲۰۲۲ تا مارس ۲۰۲۳، مصرف گاز خود و در نتیجه واردات گاز از روسیه را به میزان ۱۵ درصد کاهش دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید