مرز خسروی بسته شد

کدخبر: ۵۱۸۳۲۷
​اقتصادنیوز: سرپرست فرمانداری قصرشیرین از بسته شدن مرز خسروی بریا تردد زائران اربعین خبر داد
مرز خسروی بسته شد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، محمد حیدری با اشاره به اعلام ستاد اربعین مبنی بر بسته شدن تمام مرزها به دلیل تحولات داخلی عراق، اظهار کرد: مرز خسروی نیز مانند سایر مرزهای زمینی با عراق بسته است و امکان تردد زوار از این مرز فراهم نیست، از همین رو از مردم تقاضا داریم از مراجعه به مرز خودداری کنند.

پرواز فوق‌العاده به نجف برای بازگرداندن زائران ایرانی

وی ادامه داد: شب گذشته(دوشنبه، هفتم شهریور) نیز تعدادی از زواری که از روزهای قبل آمده بودند پشت مرز ماندند که در زمانی کوتاه شرایط اسکان و ارائه خدمات به آنها را فراهم کردیم و امروز به شهرهای خود برخواهند گشت.

ماموریت مهم امیر عبداللهیان به سفیر ایران در عراق

سرپرست فرمانداری قصرشیرین تاکید کرد: تمام افرادی که پشت مرز مانده بودند تخلیه شدند و اکنون مشکلی در این زمینه وجود ندارد.

حیدری با بیان اینکه به محض بازگشایی مجدد مرز خسروی آمادگی پذیرش زوار اربعین را داریم، خاطرنشان کرد: اما تا آن زمان به هیچ عنوان امکان تردد وجود ندارد و از همین رو تقاضا داریم زوار از مراجعه به مرز و ایجاد ازدحام خودداری کنند.

به گفته این مسئول، تا پیش از بسته شدن مرز روزانه ۶۰۰ تا ۷۰۰ نفر و برخی روزها تا هزار نفر از مرز خسروی به سمت عتبات عالیات مشرف می‌شدند.

وی عنوان کرد: همه زیرساخت های مرز خسروی و شهرستان قصرشیرین برای پذیرش مجدد زوار اربعین فراهم است و به محض اینکه مرز باز شود، ارائه خدمات به زوار را از سر خواهیم گرفت.

سرپرست فرمانداری قصرشیرین با بیان اینکه اکنون برای صادرات کالا از مرزهای قصرشیرین هیچ مشکلی نداریم، افزود: هر دو مرز خسروی و پرویزخان برای عبور کالا باز است و جابجایی بار همچون گذشته انجام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید