کنترل و مهار تورم به نقطه مورد انتظار نرسیده است

کدخبر: ۵۱۸۷۱۰
زهره لاجوردی گفت: متاسفانه هنوز راهبردی یکپارچه و مقرون به نتیجه در بحث مدیریت و ابعاد مختلف مشکلات اقتصادی صورت نگرفته است که امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی معیشت مردم فشارهای اقتصادی از روی دوش مردم برداشته شود.
کنترل و مهار تورم به نقطه مورد انتظار نرسیده است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، نماینده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: هنوز راهبردی یکپارچه و مقرون به نتیجه در رابطه با مدیریت و ابعاد مختلف مشکلات اقتصادی صورت نگرفته است که امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی، فشارهای اقتصادی از دوش مردم برداشته شود.

زهره سادات لاجوردی در نطق میان دستور خود در جلسه علنی امروز (چهارشنبه) مجلس شورای اسلامی گفت: شهریورماه یادآور سالروز شهادت، شهیدان لاجوردی، اندرزگو، مدنی، قدوسی، عراقی و دیگر شهدای انقلاب اسلامی است. هشتم شهریور ماه سالروز انفجار دفتر نخست وزیری در سال۱۳۶۰ است که به همین مناسبت روز مبارزه با تروریسم نام گذاری شده است؛ یاد و خاطره شهدای ترور به ویژه دو بزرگمرد انقلاب اسلامی شهیدان رجایی و باهنر و هفته دولت را گرامی می‌داریم.

وی با بیان اینکه جمهوری اسلامی ایران یکی از بزرگترین قربانیان تروریسم در جهان است، یادآور شد: بیش از ۱۷ هزار شهید ترور توسط گروهک تروریستی منافقان که بی‌رحمانه در اماج  حملات وحشیانه آنها قرار گرفته‌اند نشان دهنده عمق کینه و نفاق این بدسیرتان می‌باشد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امروز پس از گذشت چهار دهه از انقلاب اسلامی، ملت غیور و مسلمان ایران با مقاومت در برابر براندازی ‌های سخت و نرم به دستاوردهای مهمی دست یافته است. جبهه استکبار طی سال‌های  گذشته با حمایت گسترده از سازمان‌ های تروریستی سعی کرد امنیت و انقلاب ما را نشانه بگیرد، اما به لطف خداوند امروز جمهوری اسلامی امن ترین کشور در ناامن‌ترین منطقه جهان است و در حوزه‌های مختلفی همچون سلامت، انرژی، تولید نفت و برق در عرصه هسته ‌ای، در فناوری تولید سلول‌ های بنیادی و حوزه‌ه ای دیگر بسیار موفق عمل کرده است.

لاجوردی با بیان اینکه یکی از دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران توان بازدارندگی دفاعی بالا است، یادآور شد: به گفته  و اعتراف جهانیان، ایران یکی از بزرگترین قدرت‌های موشکی خاورمیانه را دارد که همه این دستاوردها در شرایطی به دست آمده که دشمن با دو ابزار تحریم و تهدید همواره به مقابله با ما برخاسته است. لذا یکی از حربه های دشمن سیاه نمایی و انکار دستاوردهای انقلاب است. دشمنی که امروز جنگ ترکیبی را طراحی کرده و با ابزار رسانه و فضای مجازی از طریق عملیات روانی سیاه نمایی می‌ کند و بر طبل یاس و ناامیدی می کوبد. به همین دلیل است که رهبر انقلاب سیاه نمایی را سم مهلک می‌دانند و می‌فرمایند هر کسی که ملت را به سمت ناامیدی بکشاند به دشمن کمک کرده است.

وی افزود: در این جنگ بی امان برای مقابله با سیاه نمایی‌ هایی که صورت می‌ گیرد وظیفه همه ما است که به فریضه جهاد تبیین اهمیت دو چندان بدهیم.

عضو هیات رئیسه کمیسیون فرهنگی مجلس در ادامه با مروری بر کارنامه یکساله دولت سیزدهم یادآور شد: با گذشت حدود یک سال از شروع به کار دولت سیزدهم و مواجهه با حجم سنگین مشکلات بازمانده از دولت قبل در عرصه داخلی و خارجی، بحمدالله دولت به جای دست روی دست گذاشتن و بهانه تراشی به امید برجام و FATF ، با اراده وارد میدان عمل شده و توانسته در چندین عرصه مهم کارنامه موفقی را به ثبت برساند که از جمله برجسته ترین آنها در عرصه خارجی می توان به تنش زدایی در رابطه با همسایگان و بهبود و توسعه دیپلماسی اقتصادی به ویژه عضویت دائم ایران در سازمان همکاری شانگهای، افزایش صادرات غیر نفتی اشاره کرد.

لاجوردی افزود: در عرصه داخلی نیز تسویه بخشی از بدهی های سنگین دولت قبل به خزانه، عدم چاپ پول و جلوگیری از افزایش پایه پولی، مهار بیماری کرونا، سفر به همه استان‌های کشور در طول یک سال، افزایش ظرفیت تولید برق در زمره دستاوردهای مثبت و در خور قدردانی از دولت محترم است، لکن باید توجه داشت، هنوز کنترل و مهار تورم به نقطه مورد انتظار نرسیده است.

وی تاکیدکرد: متاسفانه هنوز راهبردی یکپارچه و مقرون به نتیجه در بحث مدیریت و ابعاد مختلف مشکلات اقتصادی صورت نگرفته است که امیدواریم با بهبود وضعیت اقتصادی معیشت مردم فشارهای اقتصادی از روی دوش مردم برداشته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس بیان کرد: از دیگر انتقادهای وارد بر دولت که رفع آن قطعا در بهبود عملکردها موثر است، می‌توان به برخی انتصابات ضعیف و تداوم استفاده از مسببان وضع موجود در وزارتخانه‌ ها و دستگاه های اجرایی اشاره کرد، همچنین سرنوشت ایجاد اشتغال و ساخت مسکن نیز به عنوان پیش نیازهای ازدواج جوانان و تشکیل خانواده همچنان با دست اندازهایی مواجه است.

لاجوردی در تذکری در رابطه با مذاکرات اخیر عنوان کرد: در شرایطی که کشورهای اروپایی با انواع بحران‌ها از جمله بحران تامین انرژی دست و پا می زنند و با توجه‌ به پیشینه غرب آمریکا در مواجهه با ایران در موضوع برجام، همانطور که رهبر معظم انقلاب فرمودند دولت و گروه مذاکره کننده باید به خطوط قرمز تعیین شده نظام مقید باشند، لغو همه تحریم‌ها، اخذ تضامین لازم، راستی آزمایی توسط جمهوری اسلامی و عدم مغایرت با قانون راهبردی لغو تحریم های مصوب مجلس شورای اسلامی از جمله مواردی است که حتما باید در نظر گرفته شود.

نماینده مردم تهران در مجلس در رابطه با مشکلات حوزه انتخابیه گفت: استان تهران که جمعیتی یک چهارم جمعیت ایران را در خود جای داده است، با مصائب و مشکلات عدیده ای از جمله آلودگی هوا، تخریب محیط زیست، ساخت و سازهای غیرمجاز، بافت‌ های فرسوده، برج سازی های بی ضابطه و مسائل بسیار زیاد دیگر مواجه است که برای حل این معضلات به مدیریت یکپارچه و هماهنگی و همدلی مسئولان نیازمندیم.

وی در پایان با اشاره به اینکه در آستانه اربعین حسینی و راهپیمایی بی‌نظیر آن قرار داریم، گفت: در این ایام شاهد تحرکاتی در عراق بودیم که با یک نقشه قصد داشتند جنگ داخلی راه بیندازند، در این فتنه جدید بار دیگر نقش مرجعیت انقلابی که حاضر است ثمره عمر خود را برای ماندگاری اسلام هزینه کند، بر همگان روشن شد و آیت الله سیدکاظم حائری در یک اقدام هوشمندانه و از سر اخلاص چشم  فتنه‌ را کور کردند که امیدوارم ملت و دولت عراق با هوشیاری بر فتنه ها فائق آیند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید