خبر مهم از تغییرات ساعات اداری

کدخبر: ۵۱۹۸۶۹
مدارس در مهر بازگشایی می شود. ترافیک حدوداً 30 درصد افزایش می یابد. راه کارهای در خصوص کاهش ترافیک پیشنهاد شده که یکی از آنها شناور شدن ساعت کاری است البته رئیس شورای شهر معتقد است که تغییر ساعت کاری بر ترافیک فشرده تهران چندان تأثیری نخواهد د اشت.
خبر مهم از تغییرات ساعات اداری

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس،  از ابتدای مهر مدارس بازگشایی می‌شوند. پیش‌بینی می‌شود که ترافیک تهران حدود 30 درصد افزایش یابد. به دلیل شیوع کرونا دو سال مدارس به صورت غیرحضوری برگزار شد و حال قرار است از مهر امسال مدارس حضوری شود.

 برای کاهش ترافیک در روزهای ابتدایی مهر قرار است  تدابیری اندیشیده شود. ستاد مهر تشکیل شد و هرکدام از دستگاه‌ها در این زمینه وظایفی را انجام دهند.

 احتمال استفاده از ظرفیت 20 درصدی دورکاری و شناورسازی ساعات کار دستگاه‌های دولتی

یکی از راهکارها برای کاهش ترافیک، دورکاری و شناورسازی ساعات کار از مهر است. محسن منصوری استاندار تهران از احتمال استفاده از ظرفیت 20 درصدی دورکاری و شناورسازی ساعات کار دستگاه‌های دولتی، مدارس و بانک‌ها با تأیید مراجع بالادستی هم‌زمان با بازگشایی مدارس خبر داد.

وی در ادامه در خصوص سرویس مدارس گفت: لزوم توجه به کیفیت سرویس مدارس بسیار مهم است. سرویس مدارس هزینه‌های بالایی دارد و بعضا این هزینه‌ها سرسام‌آور شده و گاهی خود سرویس‌ها نرخ‌گذاری می‌کنند لذا باید آموزش و پرورش نظارت دقیقی در این زمینه انجام دهد. بی‌تردید استانداردهایی وجود دارد و وسیله نقلیه نمی‌تواند 6 نفر را سوار کند، لذا باید در این زمینه نظارت ویژه‌ای صورت گیرد.

موضوع دورکاری دستگاه‌های دولتی مطرح است اما باید تایید شود/تجربه خوب دورکاری در ایام کرونا

وی در خصوص حجم ترافیک در هنگام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها گفت: دو پیشنهاد مطرح است. ابتدا موضوع دورکاری دستگاه‌های دولتی است که فقط برای مهرماه 20 درصد دورکاری در دستگاه‌های اداری و اجرایی اعمال شود تا از این طریق بتوان مدیریت ترافیک را انجام داد. البته تجربه خوب این موضوع در زمان کرونا وجود داشت. پیشنهاد دیگر هم شناورسازی کار مجموعه‌های دیگر است که تجربه این این موضوع در جاهای مختلف دنیا امتحان شده است قطعا با تشکیل کارگروهی جزئیات این دو پیشنهاد مورد بحث و بررسی قرار خواهد گرفت. البته هر دو مسئله نیاز به تأیید مراجع بالادستی دارد و باید هماهنگی‌های لازم را انجام دهند.

 در دوره گذشته مدیریت شهری، عقب‌ماندگی‌های جدی در توسعه حمل و نقل عمومی و تجهیز ناوگان وجود داشته است. بسیاری از ناوگان فرسوده شده است و اقدامی برای نوسازی آنها در دوره قبل صورت نگرفت. 

 در  دوره گذشته شهرداری خیلی از لحاظ تجهیزات ناوبری دغدغه‌ای نداشت

احمد صادقی عضو شورای اسلامی شهر تهران در خصوص ترافیک مهرماه به خبرنگار فارس گفت: ما همیشه شاهد ترافیک مهر هستیم و البته شهرداری هم برنامه‌هایی دارد، اما در دو تا سه سال گذشته به جهت کرونا این مشکل وجود نداشت، چرا که آموزش‌ها غیرحضوری شده بود و در دوره گذشته هم شهرداری خیلی از لحاظ تجهیزات ناوبری دغدغه‌ای نداشته، اما امسال مدارس باز و حضوری می‌شود و ما ترافیک مهرماه را خواهیم داشت.

در نیمه دوم سال ترافیک وجود دارد / پیش‌بینی افزایش 25 درصدی ترافیک در مهرماه 

عضو شورای شهر تهران با بیان اینکه ترافیک نیمه دومی را داریم، گفت:‌ اصولا در نیمه دوم سال ترافیک وجود دارد و ما پیش‌بینی افزایش 25 درصدی ترافیک را در مهرماه داریم. 

وی با اشاره به ناوگان فرسوده  حمل و نقل عمومی در تهران ،گفت:‌ باید برای اینها جایگزینی داشته باشیم و در سالهای گذشته در این زمینه کوتاهی‌هایی صورت گرفته است.

به گفته عضو شورای اسلامی شهر تهران، قطعا شاهد ترافیک سنگین در اوایل مهر در تهران خواهیم بود.

ماجرای تغییر ساعت کاری مطرح شده است تا بتوانند تا حدودی ترافیک شهر تهران را کنترل کنند. اما برخی از مدیران شهری معتقدند که تغییر ساعت کاری کارمندان در پیک ترافیک می‌تواند اثرگذار باشد، اما بر ترافیک فشرده تهران چندان تأثیری نخواهد داشت.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران در این باره می‌گوید: پیش‌بینی‌هایی برای آغاز سال تحصیلی صورت گرفته است. پس از دو سال وقفه به دلیل غیرحضوری بودن مدارس ( به دلیل کرونا) امسال شاهد ترافیک 20 درصدی همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید هستیم که البته باید تمهیداتی اندیشیده شود.

تغییر ساعت کاری بر ترافیک فشرده تهران چندان تأثیری نخواهد د اشت

به گفته رئیس شورای اسلامی شهر تهران، تغییر ساعت کاری کارمندان در پیک ترافیک می‌تواند اثرگذار باشد اما بر ترافیک فشرده تهران چندان تأثیری نخواهد د اشت.

قرارا ست تعدادی اتوبوس جدید تا قبل از بازگشایی مدارس وارد خطوط شود و همچنین سرفاصله قطارهای مترو  هم به منظور خدمت‌رسانی بیشتر کاهش یابد. سیدمجتبی شفیعی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران می‌گوید: در بحث استقبال از مهر اقداماتی در قالب دستورالعمل ابلاغ شده است و پیش‌بینی ما افزایش بار ترافیکی است. البته راهکارهایی داریم و بر همین اساس در محورهای تأمین عرضه در حمل و نقل،‌ اورهال تعدادی اتوبوس و افزایش اتوبوس، تعویض چرخ‌ها و تعمیرات در مترو، کاهش سرفاصله قطارها، ایمن‌سازی محیطی مراکز آموزشی، رایزنی برای اصلاح ساعت کاری و شناورسازی مشاغل مختلف از طریق استانداری و محدودیت‌های ساعات ترافیک صورت گرفته است.

براساس این گزارش، باید برای بازگشایی مدارس تمهیدات لازم برای سرویس مدارس صورت گیرد تا در روز ابتدایی مهر شهروندان کمتر از خودروی شخصی استفاده کنند. در هفته نخست بازگشایی مدارس حدود 20 درصد به ترافیک اضافه می‌شود، اما پیش‌بینی می‌شود که امسال این ترافیک بیشتر شود. استفاده از خودروهای تک‌سرنشین باعث بروز ترافیک می‌شود و بهتر است از روز ابتدایی مدارس، سرویس مدارس کار خود را آغاز کنند.

ماجرای  راه‌اندازی اتوبوس مدرسه به صورت آزمایشی از ابتدای مهر 

همچنین پیشنهاداتی در خصوص شناور شدن ساعات کاری و همچنین دورکاری داده شده است، البته باید این پیشنهادات  تأییدیه لازم را کسب کند تا بتوانند مدیران آن را در شهر اجرایی کنند. خط‌کشی در معابر مقابل مدارس، نصب علائم و تابلوها هم در دستورکار مدیران قرار گرفته است و هر جایی که نیاز به تعمیر و ترمیم دارد، قبل از بازگشایی مدارس انجام می‌شود. البته موضوعاتی هم در خصوص راه‌اندازی اتوبوس مدرسه به صورت آزمایشی از ابتدای مهر مطرح شده است و مسئولان گفته‌اند که در این زمینه قرار است اقداماتی صورت گیرد.

اصولا در نیمه دوم سال با کوتاه‌تر شدن طول روز و محدود شدن ساعات تردد شهروندان در سطح شهر، ترافیک افزایش چشمگیری می‌یابد. بازگشایی مدارس بعد از دو سال هم میزان ترافیک را افزایش می‌دهد؛ البته راهکارهایی در نظر گرفته شده تا بروز مشکلات کمتر شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید