فرانسه و آمریکا شمشیر را برای چین از رو بستند

کدخبر: ۵۲۰۰۷۰
هیئتی متشکل از چند قانونگذار فرانسوی و گروهی از قانونگذاران آمریکایی طی روزهای آینده به جزیره تایوان سفر خواهند کرد.
فرانسه و آمریکا شمشیر را برای چین از رو بستند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر رسانه های غربی از سفر هیئتی از قانونگذاران فرانسوی و آمریکائی در روزهای آینده به جزیره تایوان خبر می دهند.

سفر هیأت فرانسوی اولین دیدار مقامات اروپایی بلندپایه پس از سفرهای متعدد مقامات و قانونگذاران آمریکایی به تایوان است که موجب خشم چین شده است.

وزارت خارجه تایوان با صدور بیانیه ای در این ارتباط اعلام کرد که هیئت فرانسوی روز چهارشنبه هفته جاری وارد این جزیره خواهد شد و تا دوشنبه خواهد ماند.

گفتنی است که ماه گذشته پکن در واکنش به بازدید نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا از جزیره تایوان، تمامی مذاکرات مشترک آب و هوایی میان این کشور و واشنگتن را به حالت تعلیق درآورد.

دور تازه تنش ها در تایوان پس از آن آغاز شد که «نانسی پلوسی» رئیس مجلس نمایندگان آمریکا، به رغم هشدارهای مقامات چین ۱۱ مرداد ماه به جزیره تایوان سفر کرد؛ سفری که به گفته مقامات چین، ناقض سیاست «چین واحد» به شمار می آید.

به فاصله کمتر از ۲ هفته پس از سفر جنجالی پلوسی، چند سناتور آمریکایی به این جزیره سفر کردند؛ این در حالی است که فرماندار ایالت ایندیانا در آمریکا نیز چند روز پیش وارد تایوان شد؛ سفرهایی که پس لرزه های بی ثبات کننده آن در منطقه شرق آسیا همچنان ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید