اسپانیا هشدار داد: اروپا باید آماده قطع کامل گاز روسیه باشد

کدخبر: ۵۲۰۱۰۸
نخست وزیر اسپانیا سه شنبه شب به وقت تهران گفت که اروپا باید برای قطع کامل گاز روسیه خود را آماده کند.
اسپانیا هشدار داد: اروپا باید آماده قطع کامل گاز روسیه باشد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، نخست وزیر اسپانیا در سخنرانی در سنای این کشور گفت که قاره اروپا باید آماده قطع کامل گاز روسیه شود.

نخست وزیر اسپانیا سه شنبه شب به وقت تهران گفت که اروپا باید برای قطع کامل گاز روسیه خود را آماده کند.

به گزارش خبرگزاری «آناتولی» «پدرو سانچز» نخست وزیر اسپانیا در سخنرانی در مجلس سنای اسپانیا گفت: «هیچکس نمی‌داند روسیه در آینده چه خواهد کرد و به همین دلیل ما برای بدترین وضعیت آماده می‌شویم.»

وی با ادعای وابستگی کم  اسپانیا به گاز روسیه گفت که اسپانیا در حال حاضر واردات انرژی از طیف متنوعی از کشورها را افزایش داده، تولید انرژی‌های تجدید پذیر را افزایش و مصرف را کاهش می‌دهد.

سانچز افزود: «این بدان معنا نیست که بحران انرژی بر ما تاثیر نمی‌گذارد و ممکن است با کاهش رشد اقتصادی یا مجبور کردن ما به اتخاذ تدابیر صرفه‌جویی بیشتر، وضعیت بدتر شود.»

نخست وزیر اسپانیا گفت: «اگر "ولادیمیر پوتین" رئیس جمهور روسیه شیرهای گاز  شمال را ببندد، ما باید به هموطنان اروپایی خود کمک کنیم.»

روسیه چندی است که به علت مشکلات فنی ارسال گاز از طریق خط لوله «نورد استریم -۱»  به اروپا را کاهش داده و در جدیدترین اقدام ۲۰ درصد باقی مانده ارسالی را نیز متوقف کرد. پس از اینکه روسیه اعلام کرد که فعلا جریان گاز در یکی از خطوط اصلی انتقالی به اروپا برقرار نخواهد شد، قیمت گاز در اروپا در معاملات اخیر ۳۰ درصد بالا رفت.

«نیکلای شولگینوف» وزیر انرژی روسیه  نیز گفت، به احتمال بسیار زیاد اروپا حتی تا سال ۲۰۲۷ نیز قادر نخواهد بود، گاز روسیه را کنار بگذارد.

این مقام روس گفت: «برای پایان دادن به واردات گاز روسیه، آنها باید مطمئن باشند که تا سال ۲۰۲۷ نمی‌توانند این کار را انجام دهند. وضعیت قیمت های لحظه ای ثابت می‌کند که این کار چندان ساده نیست.»

وی افزود: «فکر می‌کنم زمستان پیش رو نشان خواهد داد که اعتقاد آنها به امکان رد گاز روسیه چقدر واقعی است. این اقدام در واقع به توقف صنایع از جمله صنایع شیمیایی و تولید برقی که با گاز تولید می‌شود، منجر خواهد شد. این یک زندگی کاملا جدید برای اروپایی ها رقم خواهد زد. من معتقدم، آنها به احتمال زیاد نمی‌توانند گاز روسیه را کنار بگذارند.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید