جنگنده‌های اف-۱۶ عراق به مخفیگاههای داعش حمله کردند

کدخبر: ۵۲۴۴۹۶
استان نینوی علی‌رغم اینکه در ژوئن 2017 از اشغال تروریست‌های داعش آزاد شد، اما همچنان تروریست‌ها در کوهها و مناطق مرزی این استان در قالب هسته‌های کوچک فعالیت دارند.
جنگنده‌های اف-۱۶ عراق به مخفیگاههای داعش حمله کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، سازمان اطلاعات عراق از نابودی مواضع تروریست‌های داعش به دست جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش این کشور خبر داد.

سازمان اطلاعات عراق امروز (پنج شنبه) از کشف و نابودی مخفیگاههای تروریست‌های داعش در استان نینوی واقع در شمال عراق خبر داد.

به نوشته وبگاه شفق نیوز، در بیانیه این سازمان آمده است که پس از کار اطلاعاتی و شناسایی، مخفیگاههای داعش در کوههای «بادوش» در استان نینوی از جمله مخفیگاه یکی از سران تروریست‌ها به نام مستعار «ذیاب» که مسئول آموزش داعشی‌ها بود شناسایی و اطلاعات چهار مخفیگاه به فرماندهی عملیات مشترک و نیروی هوایی داده شد.

سازمان اطلاعات عراق همچنین خبر داد که جنگنده‌های اف-۱۶ ارتش عراق با توجه به اطلاعات دریافتی مواضع تروریست‌ها را در کوههای «بادوش» هدف قرار داده و به طور دقیق آن‌ها را منهدم کردند. در این حملات پنج تروریست داعشی کشته شدند.

پس از این حملات، نیروهای امنیتی و نیروهای یگان مبارزه با تروریسم وارد منطقه شدند تا کار پاکسازی را انجام دهند و در این میان چندین مین نیز کشف و خنثی شد. به گفته سازمان اطلاعات عراق عملیات همچنان ادامه دارد.

از سوی دیگر نهاد اطلاع‌رسانی «الاعلام الامنی» وابسته به دفتر نخست‌وزیری عراق نیز با صدور بیانیه‌ای از دستگیری ۱۲ تروریست داعشی در استان‌های کرکوک و نینوی خبر داد.

در ۲۷ شهریور ماه نیز منابع خبری عراقی از درگیری نیروهای سازمان الحشد الشعبی با تروریستهای داعش در منطقه «جزیرة الحضر» واقع در جنوب موصل (استان نینوی) خبر داده و اعلام کردند که در این درگیرها، هفت نفر از عناصر داعش کشته شدند که سه نفر انتحاری بودند و چهار نفر دیگر هم با گلوله از پای درآمدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید