کاهش دمای 11 درجه‌ای هوای این استان

کدخبر: ۵۲۴۵۹۴
اقتصادنیوز: هواشناسی مازندران پیش بینی کرد میانگین دمای هوا در مناطق کوهستای و ارتفاعات بین ۶ تا ۱۱ درجه کاهش یابد.
کاهش دمای 11 درجه‌ای هوای این استان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، هواشناسی مازندران با اشاره به استقرار سامانه بارشی جدید از عصر روز پنجشنبه، از روند کاهشی شدن دمای هوای این استان خبرداد و پیش بینی که این کاهش دما تا روز یکشنبه آینده تا ۱۱ درجه سانتی گراد باشد.

هواشناسی با اشاره به شمالی شدن جریانات هوا که با بارش باران و کاهش دما نیز همراه است، پیش بینی کرد که میانگین دمای هوا در شهرهای ساحلی و جلگه ای در روز یکشنبه آینده در مقایسه با روز پنجشنبه بین سه تا پنج درجه و در مناطق کوهستای و ارتفاعات نیز بین ۶ تا ۱۱ درجه کاهش یابد. 

طبق پیش بینی هواشناسی، میانگین دمای هوا طی ۲ روز آینده در مناطق غربی مازندران بین ۲۴ تا ۲۵، مناطق مرکزی و شرقی بین ۲۵ تا ۲۶ و در مناطق ییلاقی و کوهستانی نیز بین ۲۰ تا ۲۱ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود. 

جدول پیش بینی پنج روزه هواشناسی نشان می دهد که بیشترین میزان کاهش دما طی ۲ روز آینده در شهرهای ساحلی و جلگه ای مربوط به گلوگاه است. دمای هوای این منطقه از ۳۱ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز پنجشنبه با پنج درجه کاهش در روز یکشنبه آینده به ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد. 

پس از گلوگاه، بیشترین میزان کاهش دما را در شهرهای ساری، قائمشهر، جویبار و میاندرود شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق از ۲۸ تا ۲۹ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز پنجشنبه با چهار درجه کاهش در روز یکشنبه بین ۲۴ تا ۲۶ درجه سانتی گراد بالای صفر در نوسان خواهد بود. 

مناطق ییلاقی و کوهستانی مازندران نیز در طی این مدت همانند شهرهای ساحلی شاهد کاهش تدریجی دمای هوا خواهند بود و بیشترین میزان کاهش دما نیز مربوط به کیاسر است. دمای هوای این منطقه از ۳۲ درجه سانتی گراد بالای صفر در روز پنجشنبه با ۱۱ درجه کاهش در روز یکشنبه به ۲۱ درجه سانتیگراد بالای صفر می رسد. 

پس از کیاسر، بیشترین میزان کاهش دما را در رینه و  آلاشت شاهد خواهیم بود. دمای هوای این مناطق به ترتیب از ۲۸ و ۳۰ درجه سانتیگراد بالای صفر در روز پنجشنبه با ۱۰ درجه کاهش در روز یکشنبه به ۱۸ و ۲۰ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد. 

دمای هوای شهر ساری مرکز مازندران امروز در گرمترین ساعت به ۲۵ درجه سانتی گراد بالای صفر می رسد که این در مقایسه با روز گذشته چهار درجه کاهش نشان می دهد. 

هواشناسی شرایط جوی مازندران را براساس تجزیه و تحلیل آخرین نقشه های پیـش یابـی هواشناسـی در روز جمعه و شنبه، نیمه ابری گاهی افزایش ابر همراه با کاهش دما، بارش پراکنده باران و وزش باد پیش بینی کرد. 

آسمان مازندران در روز یکشنبه نیز نیمه ابری تا ابری همراه با بارش پراکنده باران و بتدریج با  کاهش ابر و در روزهای دوشنبه و سه شنبه آینده را نیز صاف تا نیمه ابری همراه با افزایش نسبی دما پیش بینی شده است. 

وضعیت دریای خزر نیز طی امروز و فردا مواج و طوفانی پیش بینی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید