روسای جمهور ترکیه، آذربایجان و ارمنستان دیدار کردند

کدخبر: ۵۲۵۷۹۴
روسای جمهور ترکیه، آذربایجان و ارمنستان در حاشیه نشست جامعه سیاسی اروپا در پایتخت جمهوری چک باهم دیدار کردند و درباره روابط یکدیگر سخن گفتند.
روسای جمهور ترکیه، آذربایجان و ارمنستان دیدار کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، روزنامه «دیلی صباح» نوشت، در «یکی از مهم‌ترین دیدارها» میان «رجب طیب اردوغان» رئیس جمهور ترکیه، «الهام علی‌اف» رئیس جمهور جمهوری آذربایجان و «نیکول پاشینیان» رئیس جمهور ارمنستان، معاهدات صلح باکو و ایروان به بحث گذاشته شد.

در این دیدار که در حاشیه نشست جامعه سیاسی اروپا انجام گرفت، عادی‌سازی روابط میان ترکیه و ارمنستان نیز به بحث گذاشته شد.

در ادامه تنش‌ها بین ارمنستان و جمهوری آذربایجان، ایروان بامداد سه‌شنبه نظامیان باکو را به حمله خمپاره‌ای به مواضع مرزی متهم کرد.

وزارت دفاع ارمنستان با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد: «در تاریخ سوم اکتبر، حدود ساعت ۲۱:۳۰، یگان‌های نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان با استفاده از خمپاره و سلاح‌های سبک کالیبر بالا به سمت مواضع نظامی ما واقع در بخش شرقی مرز ارمنستان و جمهوری آذربایجان تیراندازی کردند».

دو روز قبل بود که فیلمی در شبکه‌های اجتماعی منتسب به بد رفتاری نظامیان جمهوری آذربایجان با نظامیان اسیر ارمنستانی و شلیک به آنها منتشر شد که واکنش تند «نیکول پاشینیان» نخست‌وزیر این کشور را در پی داشت.

پاشینیان در توضیح فیلم  اعدام نظامیان غیرمسلح ارمنستانی توسط نیروهای جمهوری آذربایجان در توییتی نوشت: «ارمنستان از همه ساز و کارهای بین‌المللی موجود برای اطمینان از تحقیقات و پیگرد قانونی استفاده خواهد کرد.»

با این حال، وزارت خارجه جمهوری آذربایجان ادعای ارمنستان درباره شلیک به اسرای این کشور را رد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید