رایزنی وزرای خارجه ایران و بلغارستان

کدخبر: ۵۲۶۹۱۰
حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه ایران، ظهر امروز (سه شنبه) ۱۹ مهر ماه در گفتگوی تلفنی با «نیکولای میلکوف»، وزیر امور خارجه بلغارستان، در خصوص برخی مناسبات دوجانبه و تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی بحث و تبادل نظر کرد.
رایزنی وزرای خارجه ایران و بلغارستان

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس طرفین در این تماس، با اشاره به روابط خوب دو کشور، بر گرامیداشت یکصد و بیست و پنجمین سالگرد برقراری روابط دیپلماتیک بین ایران و بلغارستان تاکید کرده و آن را فرصتی مناسب برای بررسی و توسعه روابط فیمابین در حوزه‌های مختلف قلمداد کردند. 

وزاری امور خارجه دو کشور همچنین ضمن برشمردن حوزه‌های مختلف همکاری‌های اقتصادی بالفعل و بالقوه دو کشور، نسبت به برگزاری بیستمین اجلاس کمیسیون مشترک همکاری‌های اقتصادی ایران و بلغارستان در آینده نزدیک ابراز امیدواری کردند.

وزیر خارجه بلغارستان نیز در این تماس، با استقبال از برخی ایده‌های مطرح شده، نسبت به بازگشت همه طرف‌ها به برجام ابراز امیدواری کرد. 

وی با اشاره به عضویت کشورش در شورای حکام آژانس بین‌المللی انرژی اتمی، همچنین بر تعهد بلغارستان برای ایفای نقشی منصفانه و صادقانه در آژانس بین‌المللی انرژی اتمی و حمایت از حقوق کشورها در این نهاد تاکید کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید