طالبان قانون جدید در افغانستان اجرا می‌کند

کدخبر: ۵۲۷۳۲۳
رهبر طالبان با انتشار یک پیام صوتی از قانون جدید طالبان در افغانستان پرده برداشت که طبق آن قوانین و احکامی که «غیرشرعی و غیراسلامی» باشند، لغو خواهد شد.
طالبان قانون جدید در افغانستان اجرا می‌کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، هبت‌الله آخوندزاده، رهبر طالبان در یک پیام صوتی که از او منتشر شده، می‌گوید تمام لوایح و قوانین وزارت‌خانه‌ها که در بیست سال گذشته ساخته شده را با جمعی از روحانیان بررسی خواهد کرد و قوانین و احکامی که «غیرشرعی و غیراسلامی» باشند، لغو خواهد شد.

به نقل از بی بی سی، گفته شده این پیام صوتی منتسب به رهبر طالبان که از سوی یک سخنگوی طالبان و همچنین افراد نزدیک به مقام‌های طالبان در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده، تازه‌ترین اظهارات اوست.

رهبر طالبان در این پیام صوتی می‌گوید: امیدواریم که در آینده یک نظام صد در صد اسلامی داشته باشیم... به شما اطمینان می‌دهم، قوانین و اصول و لوایح تمام وزارت‌هایی را که در بیست سال گذشته در دوران کرزای و اشرف غنی ساخته شده‌اند، در اختیار علما (روحانیان) قرار می‌دهیم که از نظر بگذرانند. آن مواردی که شرعی نباشد، به نفع مردم نباشد و احکام ظالمانه باشد، آن را لغو می‌کنیم. نظام خالص شرعی می‌سازیم. در این راستا کارهایی در جریان است و کارهایی انجام شده است. موارد زیادی است که غیراسلامی و غیر شرعی است و در حال حذف شدن است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید