ادعای جدید درباره پهپادهای ایرانی در روسیه

کدخبر: ۵۲۷۳۸۵
سخنگوی وزارت خارجه فرانسه در ادعایی ، ارسال پهپادهای ایرانی به روسیه را نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل خواند.
ادعای جدید درباره پهپادهای ایرانی در روسیه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، آنه کلر لجندر، سخنگوی وزارت خارجه فرانسه روز پنج‌شنبه در کنفرانس خبری هفتگی خود مدعی شد: ما اطلاعات بسیار زیادی داریم که از استفاده پهپادهای ایرانی توسط نیروهای مسلح روسیه در بمباران اوکراین - غیرنظامیان را هدف قرار داده بود - خبر می‌دهند.

بنابر گزارش رویترز، وی در ادامه مدعی شد: ارائه این چنینی پهپادهای ایرانی به روسیه نیز نقض قطعنامه 2231 شورای امنیت سازمان ملل محسوب می‌شود.

این ادعا توسط سخنگوی وزارت خارجه فرانسه درحالی مطرح می‌شود که ناصر کنعانی، سخنگوی وزارت امور خارجه پیش‌تر در پاسخ به سوال خبرنگاران در خصوص اخبار منتشر شده در هفته های اخیر و نیز موضع برخی مقامات اوکراینی مبنی بر استفاده ارتش روسیه از پهپادهای ساخت ایران در جنگ اوکراین عنوان کرده بود: جمهوری اسلامی ایران اخبار منتشر شده در خصوص تحویل پهپاد به روسیه به منظور استفاده در جنگ اوکراین را بی اساس دانسته و آن را تایید نمی کند. ما از ابتدای منازعه تاکنون، همواره سیاست اصولی و روشن خود را مبتنی بر بیطرفی فعال و مخالفت با جنگ و لزوم حل و فصل سیاسی اختلافات دو طرف، به دور از خشونت، اعلام کرده ایم.

کنعانی تاکید کرده بود: در این راستا، طی ماه های گذشته وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در تماس ها و دیدارهای متعدد خود با همتایان روس و اوکراینی، همواره بر لزوم حل اختلافات به صورت مسالمت آمیز و از طریق گفتگو، تصریح و آمادگی کشورمان را برای مساعدت به این روند، اعلام کرده است.

انتهای پیام

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید