ترامپ: رهبران ما پوتین را مجبور کردند به اوکراین حمله کند

کدخبر: ۵۲۷۶۴۱
رئیس‌جمهور سابق آمریکا که زمانی اذعان کرده بود که داعش را مقامات دموکرات آمریکایی ایجاد کرده بودند، حالا می‌گوید جنگ اوکراین هم با تحریکات واشنگتن شکل گرفته است.
ترامپ: رهبران ما پوتین را مجبور کردند به اوکراین حمله کند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور سابق آمریکا که پیش از این اذعان کرده بود که مقامات کشورش در ایجاد گروه تروریستی داعش دست داشتند، حالا این بار نیز گفته‌ است که مسئولیت جنگ اوکراین متوجه کشور او یعنی ایالات متحده آمریکا است.

ترامپ در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «Real America's Voice» با احمقانه خواندن لفاظی‌های مقامات آمریکا علیه روسیه گفت: «لفاظی‌های قبل از جنگ اوکراین باعث شد پوتین تصمیم به حمله بگیرد. کشور ما، یا اصطلاحاً رهبران ما، پوتین را تحریک کردند. آن‌ها او را مجبور کردند این کار را انجام بدهد. لفاظی‌ها، احمقانه بود.»

علاوه بر اینکه ترامپ در این زمان اعلام کرده است که آمریکا سبب شد تا پوتین تصمیم به حمله به روسیه بگیرد، بسیاری از تحلیلگران و اندیشمندان حوزه مطالعات آمریکا نیز به این موضوع اشاره می‌کنند.

اندیشکده رند در سال ۲۰۱۹ مقاله‌ای با عنوان «برهم زدن توازن با روسیه» منتشر کرد که در آن اقداماتی که آمریکا برای برهم زدن توازن قوا در قفقاز را انجام می‌دهد را مورد مطالعه قرار داده است. این اندیشکده آمریکایی در مقاله خود به موضوع تحریم‌های روسیه توسط آمریکا از یک سو و پایین بودن قیمت انرژی از سوی دیگر اشاره می‌کند. این مقاله اشاره می‌کند که ایالات متحده برای اینکه همیشه از روسیه برتر بماند باید اقتصاد روسیه را کنترل کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید