داروهای فشار خون را کی بخوریم؟

کدخبر: ۵۲۷۷۵۷
اقتصادنیوز: حملات قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری‌های عروقی، بدون توجه به زمانی که دارو‌های ضد فشار خون تجویز شده‌اند، رخ داده‌اند.
 داروهای فشار خون را کی بخوریم؟

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از بهداشت نیوز، پروفسور توماس مک‌دونالد، محقق ارشد در مطالعه انگلیسی TIME، می‌گوید: مطالعه TIME یکی از بزرگترین مطالعات قلبی عروقی است که تاکنون انجام شده است، و پاسخی قطعی به این سوال ارائه می‌کند که دارو‌های کاهش دهنده فشارخون باید صبح یا عصر مصرف شوند؟

این مطالعه همچنین به وضوح نشان داده است که حملات قلبی، سکته مغزی و مرگ ناشی از بیماری‌های عروقی، بدون توجه به زمانی که دارو‌های ضد فشار خون تجویز شده‌اند، به میزان مشابهی رخ داده‌اند. افراد مبتلا به فشار خون بالا باید دارو‌های ضد فشار خون را در زمان مناسبی (شب یا روز) مصرف کنند.

نتایج این مطالعه با نتایج قبلی که تأکید کرده بودند مصرف دارو‌های فشار خون در شب فواید بسیار قابل توجهی برای قلب و عروق خونی دارد، در تناقض است.

همچنین، یک مطالعه بحث برانگیز قبلی، "Hygia Study" در نتایج خود گزارش داده بود که مصرف دارو‌های ضد فشار خون در عصر به جای صبح، فشار خون را در طول شب تا حد زیادی کاهش می‌دهد و این اثر محافظتی بیشتری برای بیماران در کاهش وقوع عود در سلامت قلب و عروق در آینده دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید