جوابیه وزارت ارتباطات به روزنامه اصولگرا+جزئیات

کدخبر: ۵۲۸۰۲۶
بیانیه وزارت ارتباطات درباره برداشته شدن اختلالات دسترسی به اینترنت بین الملل هم درحالی مطرح شده که تا روز شنبه اقلا این اختلالات وجود داشته و روز یکشنبه هم در اپراتورهایی چون ایرانسل این اختلالات گزارش شده است.
جوابیه وزارت ارتباطات به روزنامه اصولگرا+جزئیات

به گزارش اقتصادنیوز، ایرنا خبری را به نقل از روابط عمومی وزارت ارتباطات منتشر کرده که پاسخی است به گزارش روزنامه اصولگرا از این نوشته بود که سرگردانی کسب و کارهای اینترنتی . این محدودیت های اعمال شده برای اینترنت بین الملل و قطع پلتفرم ها لطمات سنگینی به اقتصاد عده زیادی از مردم که در این پلتفرم ها مشغول کارند شده است.

وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در واکنش به گزارش روزنامه خراسان با عنوان «سرگردانی کسب و کارهای اینترنتی» دوباره توضیحاتی ارائه کرده که همان گفته های هفته قبل عیسی زارع چور است. حرف های شنبه گذشته او که تازه یکشنبه شب از رسانه ملی پخش شد . حرف هایی که این بخش از آن ها را وزارت ارتباطات در اطلاعیه اش اینگونه بازنشر داده است:«همان طور که عیسی زارع پور، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات شنبه گذشته ۱۶ مهرماه در حاشیه مراسم افتتاح مرکز کنترل و عملیات ماهواره های سنجش از دور به آن تاکید کرد، ایجاد محدودیت برای دو پلتفرم خارجی براساس تصمیم وزارت ارتباطات نبوده و ادامه آن نیز منوط به تصمیم مراجع امنیتی و کمیته تعیین مصادیق محتوای مجرمانه است.»

در بخش دیگری از این توضبحات هم درباره نظرات وزیر درباره فیلترینگ اینستاگرام و واتساپ است:«وی همچنین در روز چهارشنبه ششم مهرماه در حاشیه جلسه هیئت دولت درباره محدودیت‌های اعمال شده برای این دو پلتفرم آمریکایی گفت: مرجع تصمیم گیری در این زمینه وزارت ارتباطات نیست و برخی محدودیت‌ها بنا به شرایط کشور و به تشخیص مراجع ذی صلاح در کشور ایجاد شده است و برداشته شدن این محدودیت‌ها برعهده مرجعی است که محدود شدن آن را ابلاغ کرده است.» در این روز زارع پور اعلام کرده بود این پلتفرم ها باید شرایط و پالیسی اخلاقی خود درباره سایر کشورها را برای ایران هم بپذیرند و متعهد به اجرایش شوند. او همچنین از این گفته بود که مردم برای کسب و کارهای شان بهتر است به پلتفرم های ایرانی توجه کنند و البته از این گفته بود که وزارت ارتباطات به دنبال توسعه زیرساخت ها و حمایت از پلتفرم های ایرانی است.

به نظر می رسد آنها با این دو جمله ، که وزیر صراحتا گفته فیلترینگ خارج از حیطه اختیاراتش است ، ادامه داده اند:« حال با توجه به این که وزیر ارتباطات در نوبت‌های مختلف درباره وضعیت محدودیت‌های دو پلتفرم اظهارنظر واحد و صریحی داشته است، اطلاق عبارت «اظهارات متناقض و مبهم» به ایشان گزارش مذکور، کمی عجیب و غیرمنصفانه به نظر می‌رسد.علی‌ای‌حال؛ خوشبختانه هم اکنون همه خدمات داخلی بر بستر شبکه ملی اطلاعات در حال انجام است و هیچ خدمت و سرویس داخلی مختل نشده است. ضمن اینکه محدودیت‌هایی که بنا به ملاحظات و دستور مراجع ذی‌صلاح، در روزهای گذشته و در بعضی ساعات روز در سطح بین‌المللی ایجاد می‌شد، هم اکنون برداشته شده است و تنها محدودیت موجود برای دو پلتفرم مذکور است که تصمیم‌گیری درباره آنها به دلیل نقض قوانین حاکمیتی و نقشی که در ایجاد آشوب داشتند باید در مراجعی که ذی‌صلاح هستند، صورت گیرد.»

بیانیه وزارت ارتباطات درباره برداشته شدن اختلالات دسترسی به اینترنت بین الملل هم درحالی مطرح شده که تا روز شنبه اقلا این اختلالات وجود داشته و روز یکشنبه هم در اپراتورهایی چون ایرانسل این اختلالات گزارش شده است. همچنین زومیت یکی از سایت های تخصصی تکنولوژی و دیجیاتو دیگر سایت این حوزه هم در گزارش های مستقلی از تداوم فیلترینگ تعداد زیادی از اپلیکیشن های مسدود شده روزهای اخیر و سایت های خارجی خبر داده اند و ادعای روابط عمومی وزارت ارتباطات را به چالش کشیده اند!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید