مواد مخدر چطور وارد زندان می شود؟ /این افراد شهردار زندان هستند /معتادها برای پولدارهای زندان کار می کنند تا مواد بخرند

کدخبر: ۵۲۸۳۰۶
روزنامه ایران در گزارش از زندان فشافویه به مشکل برخی زندانیان اشاره کرده است.
مواد مخدر چطور وارد زندان می شود؟ /این افراد شهردار زندان هستند /معتادها برای پولدارهای زندان کار می کنند تا مواد بخرند

به گزارش اقتصادنیوز، این روزنامه از قول یک زندانی نوشته است:«من راننده تریلی بودم، یک بار صاحبکارم از من خواست که بسته‌ای را به خانه ببرم. گفت همان شب می‌آید و خودش از من تحویل می‌گیرد. فکر کردم، می‌خواهد امتحانم کند و ببیند آدم امانتداری هستم یا نه. من هم بسته را به خانه بردم، بسته را کنار حیاط گذاشتم، ده دقیقه نشد که پلیس‌ها در زدند، پرسیدند، کی بسته را داده و محتوای بسته چیه؟ من نمی‌دانستم مواد جاساز شده. تو عمرم سیگار هم نکشیده ام، به هیچ عنوان هم مواد مصرف نکرده‌ام. اشتباه کردم، به خاطر حفظ کارم، مجبور شدم، پیشنهاد صاحبکارم را قبول کنم، حالا باید چند سال سختی بکشم تا دوباره بتوانم به زندگی عادی برگردم.»

می‌گوید: «اصالتاً اهل کرمانشاه هستم ولی خانواده در تهران زندگی می‌کنند، خودم هم ازدواج کرده‌ام، ولی واقعاً خرج خانه و کرایه خانه کمرشکن است، می‌خواستم اسنپ ثبت‌نام کنم اما اسنپ هم سابقه‌دارها را قبول نمی‌کند. خیلی پشیمانم، به هر کسی که می‌خواهد پا در این راه بگذارد، توصیه می‌کنم، حتی اگر فقط 2میلیون تومان هم درآمد داری، پا در این راه نگذار چون بعد از پایان محکومیت هم نمی‌توانی آینده خوبی داشته باشی، تو می‌مانی و یک عمر پشیمانی. حتی فامیل هم تحت تأثیر سابقه یک زندانی‌اند، در آزمون‌های ورودی مشاغل دولتی به مشکل بر می‌خورند و احتمال رد شدن آنها هم زیاد می‌شود. باز هم راضی هستم، رضایتم به این دلیل است که در محیط بسته زندان نیستم. محیط زندان به هیچ عنوان برای کسی که برای اولین بار جرمی را انجام داده، آن هم جرم کوچکی، امن نیست.

زورگویی و ضعیف‌کشی در محیط بسته زندان زیاد است، اصلاً در آنجا می‌توان کلی خلاف‌های دیگر یاد گرفت، علاوه‌بر آن مصرف موادمخدر، داخل زندان هم زیاد است، چون زندانیان اکثراً خیلی عصبی هستند، با مصرف مواد آرام می‌شوند، اگر مصرف نکنند، احتمال دعوا و درگیری و شورش هم زیاد می‌شود.

البته متادون هم زندان به بیماران می‌دهد اما این دارو، آرام‌بخش و خواب‌آور است، بعد از مدتی هم بدن عادت می‌کند، بعضی‌ها برای تهیه فقط یک گرم تریاک تا 500 هزار تومان حاضر هستند، پرداخت کنند.

یک گرم شیشه هم تا رقم یک میلیون و 200 هزار تومان می‌خرند. بعضی‌ها هم که پول ندارند برای پولدارها کار می‌کنند تا بتوانند، مواد بگیرند. لباس می‌شورند، غذا درست می‌کنند، جارو می‌زنند و کلاً کارهای شخصی او را انجام می‌دهند. یک صفتی این افراد دارند، به آنها شهردار می‌گویند و معروف به شهردار هستند.»

چطور مواد ر ا وارد زندان می‌کنند؟ مگر بازرسی بدنی انجام نمی‌شود؟ «چرا، ولی با هر ترفندی که شده جاساز می‌کنند مثلاً زیر زبان می‌گذارند یا با حقه‌های دیگر، بعضی‌ها مواد وارد زندان می‌کنند و حسابی هم کاسبی می‌کنند.»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید