قطر آب پاکی را روی دست اروپا ریخت

کدخبر: ۵۲۸۴۹۲
وزیر انرژی قطر گفت که این کشور زمستان امسال هرگز گازی که قرار است به آسیایی‌ها فروخته شود را به اروپایی‌ها نخواهد داد.
قطر آب پاکی را روی دست اروپا ریخت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل ازفارس «سعد الکعبی» وزیر انرژی و رئیس شرکه «انرژی قطر» روز سه‌شنبه گفت که دوحه زمستان امسال هرگز محموله‌های گازی که پیشتر قرارداد آنها را با مشتریان آسیایی امضا کرده بود به اروپا ارسال نخواهد کرد.

وی که در جمع خبرنگاران صحبت می‌کرد، افزود: «قطر به قراردادهایی که بسته پایبنده بود و زمانی که توافقی را با مشتریان آسیایی یا اروپایی امضا می‌کند، به آنها پایبند خواهد ماند».

قطر یکی از بزرگترین صادر کنندگان گاز مایع طبیعی در جهان به شمار می‌آید و قصد دارد که طی پروژه‌هایی میادین گازی خود را توسعه ببخشد.

در ماه‌های اخیر و در پی تشدید تنش‌ها میان غرب و مسکو به بهانه حمله روسیه به اوکراین، کشورهای اروپایی و آمریکا به دنبال افزایش تولید کشورهای صادرکننده نفت و گاز بوده‌اند تا به نوعی با کاهش صادرات انرژی روسیه مقابله و بر بحران انرژی خود غلبه کنند اما در این شرایط، اخیراً اوپک پلاس به کاهش دو میلیون بشکه‌ای تولید روزانه نفت رأی داده است.

بحران کمبود حامل‌های انرژی در اروپا به حدی است که «کارل لوترباخ» وزیر بهداشت آلمان در خصوص وخیم شدن وضعیت بیمارستان‌های این کشور به دلیل بحران انرژی هشدار داد.

وی طی سخنانی گفت: «خطر واقعی درباره ورشکستگی بیمارستان‌ها به دلیل دو بحران انرژی و تورم وجود دارد».

در حال حاضر کمبود منابع انرژی به یکی از بحران‌های پیش روی کشورهای اروپایی به خصوص در زمستان پیش رو خواهد بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید