تصمیم جدید کمیسیون اتحادیه اروپا چیست؟

کدخبر: ۵۲۸۵۲۱
دفتر مطبوعاتی اتحادیه اروپا روز سه شنبه گفت: از آنجایی که همه کشورهای عضو موافقت‌نامه‌های همبستگی دوجانبه لازم را منعقد نکرده‌اند، کمیسیون اروپا با پیشنهاد قوانین جدید کشورهای عضو ملزم هستند در شرایط اضطراری در ازای غرامت ، عادلانه گاز از دیگران دریافت می‌کنند.
تصمیم جدید کمیسیون اتحادیه اروپا چیست؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، تاس اعلام کرد، کمیسیون اروپا به عنوان بخشی از یک بسته جدید از اقدامات برای مبارزه با بحران انرژی، پیشنهاد کرد که کشورهای اتحادیه اروپا را ملزم به اشتراک گاز با یکدیگر در مواقع اضطراری کند.

دفتر مطبوعاتی اتحادیه اروپا روز سه شنبه افزود:از آنجایی که همه کشورهای عضو موافقت‌نامه‌های همبستگی دوجانبه لازم را منعقد نکرده‌اند، کمیسیون اروپا با پیشنهاد قوانین جدید کشورهای عضو ملزم هستند در شرایط اضطراری در ازای غرامت ، عادلانه گاز از دیگران دریافت می‌کنند.

در این بیانیه تاکید شده است که تعهد تضمین همبستگی به کشورهای غیرمتصل با تاسیسات LNG تعمیم خواهد یافت، مشروط بر اینکه گاز بتواند به کشور عضوی که در آن مورد نیاز است، منتقل شود.

کمیسیون اروپا برای بهینه‌سازی استفاده از LNG و زیرساخت‌های خط لوله، برای ارائه اطلاعات در مورد ظرفیت موجود و همچنین مکانیسم‌های جدیدی برای اطمینان از اینکه ظرفیت توسط اپراتورهای بازار ذخیره استفاده نمی‌شود، ابزارهای جدیدی را پیشنهاد می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید