جانسون محبوب تر است یا لیز تراس؟

کدخبر: ۵۲۸۶۸۲
بوریس جانسون حالا تبدیل به محبوب‌ترین جانشین بالقوه در میان اعضای حزبش برای لیز تراسی که خودش جانشین جانسون است، شده است.
جانسون محبوب تر است یا لیز تراس؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، نظرسنجی انجام شده از سوی موسسه یوگاو نشان داد، بوریس جانسون، نخست وزیر سابق انگلیس حالا به عنوان بخت اول جانشینی لیز تراس، نخست وزیر نامحبوب فعلی این کشور مطرح شده است.

راشاتودی گزارش داد، این نظرسنجی که در بازه زمانی ۱۷-۱۸ اکتبر ۲۰۲۲ اجرا شد فاش کرد که ۳۲ درصد پاسخگویان مایلند جانسون به رغم درگیر شدن در رسوایی‌ها و موج استعفاهای اعتراضی مقامات دولت سابقش که به کنار رفتنش از قدرت شتاب داد، دوباره به مقام نخست وزیری انگلیس برگردد.

شرکت یوگاو در تحلیلش نوشت: "کسانی که به رسیدن تراس به نخست وزیری رای دادند حالا مشخصا مشتاقند بوریس جانسون درصورت کنار رفتن لیز تراس از قدرت برگردد: ۴۴ درصد او را در صدر فهرست گزینه‌های احتمالی خود برای جانشین لیز تراس قرار داده‌اند."

ریشی سوناک، که در کابینه جانسون به عنوان وزیر دارایی خدمت می‌کرد، به میزان قابل توجهی  از جنبه محبوبیت از رئیس سابق خود عقب است: تنها ۲۳ درصد از ۵۳۰ پاسخ دهنده محافظه کار این نظرسنجی از او حمایت کردند.

بن والاس وزیر دفاع دولت فعلی انگلیس هم با کسب ۱۰ درصد آرا در جایگاه سوم قرار گرفت.

این نظرسنجی در حالی انجام شد که تراس پس از موج انتقادات علی مجموعه ای از سیاست های اقتصادی بحث برانگیزش حالا ظاهرا برای بقای سیاسی خود می‌جنگد. بر اساس نظرسنجی مذکور، ۵۵ درصد از پاسخ دهندگان معتقدند که تراس باید فورا استعفا دهد. حتی در گروه محافظه‌کارانی که در انتخابات چند وقت پیش تعیین رهبری حزب محافظه کار در تابستان به تراس رای دادند، اکنون ۳۹ درصد خواهان رفتن او هستند.

از سوی دیگر نظرسنجی جداگانه دیگری از سوی یوگاو که بین ۱۴ تا ۱۶ اکتبر انجام و روز سه شنبه نتایجش منتشر شد نشان می دهد که تراس دارد به سرعت محبوبیت خود را در بین انگلیسی ها از دست می دهد.

طبق این نظرسنجی از هر پنج بزرگسال انگلیسی، چهار نفر (۸۰ درصد) نظری منفی درباره تراس دارند و از میان آنها ۶۲ درصد او را بسیار نامطلوب می بینند. این نظرسنجی هم که با پرسش از ۱۷۲۴ پاسخ دهنده برگزار نشان داد که تنها ۱۰ درصد به لیز تراس نظر مساعد داشتند و به این ترتیب امتیاز خالص محبوبیت نخست وزیر انگلیس اکنون به ۷۰- رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید