ممنوعیت خرید و فروش هفت‌تیر در کانادا

کدخبر: ۵۲۹۲۹۱
ممنوعیت خرید و فروش هفت‌تیر (سلاح‌های دستی) در کانادا از روز جمعه اجرایی شد.
ممنوعیت خرید و فروش هفت‌تیر در کانادا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، جاستین ترودو، نخست وزیر کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: کانادایی‌ها حق دارند در خانه، مدارس و مکان‌های نیایش خود احساس امنیت کنند. با توجه به افزایش خشونت تسلیحاتی در سراسر کانادا، این وظیفه ماست تا اقدامی فوری برای حذف تسلیحات کشنده از جوامع‌مان انجام دهیم.

آناتولی گزارش داد، دفتر نخست وزیری کانادا در بیانیه‌ای اعلام کرد: این ممنوعیت هفت‌تیر به اضافه لایحه سی-۲۱ که صریحا تسلیحات مرگبار ویژه را تعریف و ممنوع می‌کند و شامل بررسی جامع‌تر سوابق است، بیانگر قوی‌ترین برنامه‌های کنترل تسلیحاتی در ۴۰ سال گذشته است.

پارلمان کانادا در حال حاضر مشغول مطالعه و بررسی لایحه سی-۲۱ است اما از آنجایی که حزب اقلیت "لیبرال" به رهبری ترودو از حمایت حزب "دموکرات جدید" برخوردار است، به احتمال زیاد این لایحه تصویب و به قانون تبدیل می‌شود.

در ادامه این بیانیه آمده است: ممنوعیت سراسری هفت‌تیر بحشی از برنامه جامع دولت برای مقابله با خشونت تسلیحاتی است. ما در حال حاضر ۱۵۰۰ نوع سلاح گرم مدل مرگبار را ممنوع و قوانین کنترل تسلیحاتی‌مان را برای توسعه بررسی‌های سوابق تقویت کرده‌ایم.

دفتر نخست وزیری کانادا افزود: لایحه سی-۲۱ برنامه‌های بیشتری را برای جلوگیری از دسترسی افراد بی‌صلاحیت و نادرست به سلاح پیشنهاد می‌دهد که شامل لغو مجوز سلاح گرم افرادی که در اقدامات خشونت داخلی یا آزار جنایی دست داشتند، ادامه مبارزه با قاچاق سلاح، و تهیه ابزار بیشتر برای نیروهای مجری قانون برای تحقیقات درباره جرائم مربوط به سلاح گرم است.

شایان ذکر است که بین سال‌های ۲۰۰۹ تا ۲۰۲۰ میلادی از هفت‌تیر در ۵۹ درصد از جرائم خشونت‌آمیز شامل سلاح‌های گرم استفاده شده است.

تعداد هفت‌تیرها در کانادا به طرز چشمگیری افزایش یافته به طوری که در حالی حاضر تعداد هفت‌تیرها در کانادا نسبت به سال ۲۰۱۰ میلادی ۷۰ درصد بیشتر است.

در سال ۲۰۱۸ میلادی نیز بیش از ۳۵۰۰ مورد سرقت با سلاح گرم گزارش شد.

از هر سه زن و دختر که توسط متعرضان کشته می‌شوند، یک تن با سلاح به قتل رسیده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید