وزیر خارجه اوکراین: ما بمب رادیواکتیوی نداریم

کدخبر: ۵۲۹۵۹۷
وزیر خارجه اوکراین در واکنش به ادعای در اختیار داشتن بمب های رادیواکتیو، تاکید کرد این ادعا دروغ است و ارتش اوکراین به این بمب ها مجهز نیست.
وزیر خارجه اوکراین: ما بمب رادیواکتیوی نداریم

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، «دمیترو کولبا» وزیر خارجه اوکراین در توییتی روسیه را به دروغگویی متهم کرد و گفت اعای روسیه در زمینه استفاده  اوکراین از بمب رادیو اکتیوی دروغ است.

وی گفت که اوکراین عضو «ان‌پی‌تی» است و در ضمن نه بمب رادیو اکتیوی دارد و نه برنامه‌ای برای دستیابی به آن.

این در حالی است که وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه در تماس با همتای فرانسوی خود اوضاع در اوکراین را وخیم خواند.

«سرگئی شویگو» وزیر دفاع روسیه روز یکشنبه در تماس تلفنی با «سباستین لکورنو» وزیر دفاع فرانسه گفت که وضعیت در اوکراین به سرعت در حال بدتر شدن است و اوضاع به سمت «تشدید تنش غیر قابل کنترل» پیش می‌رود.

شویگو گفت که روسیه نگران است که اوکراین از بمب‌های حاوی‌ مواد رادیو اکتیو در درگیری استفاده کند.

این گزارش حاکیست، کشورهای غربی از زمان شروع عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین در ماه فوریه که در واکنش به نادیده گرفته شدن منافع امنیتی مسکو توسط ناتو و ادامه سیاست تحریک آمیز گسترش این ائتلاف نظامی به اجرا در آمد، به ارائه انواع کمک‌ها به اوکراین با هدف مقابله با روسیه پرداختند.

این کشورها مدعی شده بودند عملیات ارتش روسیه در اوکراین در مسیر شکست قرار گرفته است. غربی‌ها با وجود این ادعا، در پی حملات موشکی و پهپادی گسترده روسیه در روزهای اخیر به مواضع متعدد در پایتخت و چند شهر جنوب و غرب اوکراین، باز طبق روال همیشگی خود، بر طبل تشدید خصومت علیه روسیه کوبیدند.

در رویدادی دیگر، «میخائیل اولیانوف» نماینده روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین  نیز  بار دیگر بر آمادگی روسیه برای مذاکرات با اوکراین خبر داد. وی روز شنبه در توییتی نوشت: «بسیاری از کشورهایی که وابسته به ناتو و اتحادیه اروپا نیستند خواستار گفت‌وگوهای صلح میان روسیه و اوکراین هستند.»

اولیانوف اضافه کرد: «روسیه بارها بر آمادگی خود برای مذاکرات تاکید کرده است. مشکل این است که اوکراین رسما و به طور قطعی هرگونه گفت‌وگوهای صلح را رد کرده است.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید