درخواست پوتین برای توسعه روابط با کشورهای عربی

کدخبر: ۵۳۱۷۳۵
ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه روز سه شنبه در پیامی به نشست اتحادیه عرب خواستار ارتباط بیشتر مسکو با این کشور شد و گفت توسعه روابط بین مسکو و کشورهای عربی به نفع همه طرف ها است.
درخواست پوتین برای توسعه روابط با کشورهای عربی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ولادیمیر پوتین رئیس جمهور روسیه در پیامی به نشست کشورهای عربی خواستار ارتباط بیشتر با این کشورها شد و گفت که نظام چندقطبی در جهان در حال شکل‌گیری است.

پوتین گفت: جهان شاهد تغییرات جدی سیاسی و اقتصادی است. شکل‌گیری یک نظام چندقطبی روابط بین‌الملل در حال شتاب گرفتن است که مبتنی بر قوانین برابری، عدالت و احترام به منافع مشروع یکدیگر است.

وی افزود: کشورهای خاورمیانه و شمال آفریقا، با جمعیتی نزدیک به نیم میلیارد نفر، نقش فزاینده‌ای در این روند ایفا می‌کنند. در این میان افزایش روابط بین‌المللی بین مسکو و کشورهای عربی ضروری است چون مقابله با تهدیدات و چالش‌های امروزی نیاز به یک تلاش هماهنگ و جمعی دارد.

پوتین گفت: روسیه متعهد به توسعه همه جانبه همکاری بیشتر با اتحادیه عرب و همه اعضای آن به منظور ارتقای امنیت در سطح منطقه و جهان است.

وی تاکید کرد: مشکلات نظامی و سیاسی موجود در خاورمیانه و شمال آفریقا از جمله بحران سوریه و لیبی و همچنین درگیری در یمن و فلسطین و اسرائیل باید بر اساس قوانین بین المللی و تعهد به حقوق تمامیت ارضی کشورها حل شود.

رئیس جمهور روسیه گفت: اطمینان دارم که تلاش برای ارتقای بیشتر روابط بین روسیه و کشورهای عربی، منافع متقابل ما را برآورده می‌کند و به تضمین صلح و ثبات در جهان کمک می‌کند.

قرار است در اجلاس سران عرب که روزهای یکم و دوم ماه نوامبر (۱۰ و ۱۱ آبان) برگزار می‌شود، بحران‌های جهان عرب و مسائل امنیت غذایی و انرژی در سایه بحران اوکراین بررسی شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید