بلومبرگ:

روسیه و آمریکا مذاکرات هسته ای را از سر می گیرند

کدخبر: ۵۳۳۴۳۰
نشریه بلومبرگ می‌گوید که روسیه و ایالات متحده آمریکا طی هفته‌های آینده مذاکرات هسته‌ای را از سر خواهند گرفت.
 روسیه و آمریکا مذاکرات هسته ای را از سر می گیرند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر این در حالی است که کاخ کرملین پیش از این از تماس‌های مقطعی بین روسیه و ایالات متحده پیرامون موضوعات مربوط به تسلیحات هسته‌ای خبر داده بود.

کرملین افزود که دو طرف کانالی را برای گفتگو باز گذاشته اند اما این کانال محدود است و اجازه تبادل پیام‌های اضطراری بین دو قدرت هسته‌ای جهان را می‌دهد.

این در حالی است که «جیک سالیوان»، مشاور امنیت ملی کاخ سفید هم روز دوشنبه در جریان حضور در یک رویداد آنلاین که توسط شورای روابط خارجی در نیویورک برگزار شده بود، وجود برخی مذاکرات و روابط پشت پرده میان واشنگتن و مسکو را تائید کرد و گفت که دولت آمریکا دارای کانال‌های ارتباطی با روسیه در سطوح ارشد است و این مسیر ارتباطی را حفظ کرده است.

سالیوان با این حال از توضیح بیشتر درباره کانال‌های ارتباط واشنگتن و مسکو خودداری کرد.

سالیوان در این ارتباط گفت: «ما در دولت بایدن این فرصت را داریم که در سطوح ارشد با روس‌ها ارتباط برقرار کنیم تا خطرات پیامدهای استفاده بالقوه از سلاح‌های هسته‌ای را کاهش دهیم.»

پیش از این نیز، «پیتر استانو»، سخنگوی مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا هم گفته بود که اروپا کانال‌های ارتباطی خود با روسیه را قطع نخواهد کرد. وی در جمع خبرنگاران در بروکسل گفته بود: «ما هیچ وقت کانال‌های ارتباطی با روسیه را تعطیل نکردیم، و همچنان ادامه می‌دهیم، و ارتباطات با مقامات روسیه از طریق این کانال‌های ویژه انجام می‌شود.»

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید