فعال سیاسی اصولگرا:

قالیباف در انتخابات ۱۴۰۲ رأی می آورد؟

کدخبر: ۵۳۳۵۸۴
قالیباف این روزها با طرح ایده «حکمرانی نو» بار دیگر خود را به متن خبرها آورده است. او روز گذشته طوفانی نیز در صحن به پا کرد و از یک سو میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه را به‌خاطر نیامدن به صحن مجلس برخلاف برنامه‌ریزی صورت‌گرفته به نقد کشید و از سوی دیگر با ادبیاتی تند و تیز از رویکرد وزیر اقتصاد انتقاد کرد.
قالیباف در انتخابات ۱۴۰۲ رأی می آورد؟

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از قرن نو، حقیقت‌پور با اشاره به انتقاد تند قالیباف از اعضای دولت و احتمال کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ گفت: من دراین‌باره عاجز از غیب‌گویی هستم؛ اما ایشان از یک فردی دعوت کردند که به مجلس بیاید حال او قلدری کرده و نیامده است. بنابراین، باید با او برخورد کرد. حال سال دیگر انتخابات مجلس است و باید دید در این انتخابات رأی می‌آورند یا خیر. با این خروجی و عملکرد مجلس بعید است که رأی بیاورند.

قالیباف این روزها با طرح ایده «حکمرانی نو» بار دیگر خود را به متن خبرها آورده است. او روز گذشته طوفانی نیز در صحن به پا کرد و از یک سو میرکاظمی، رئیس سازمان برنامه و بودجه را به‌خاطر نیامدن به صحن مجلس برخلاف برنامه‌ریزی صورت‌گرفته به نقد کشید و از سوی دیگر با ادبیاتی تند و تیز از رویکرد وزیر اقتصاد انتقاد کرد.

اما این دست فرمان جدید قالیباف تا چه حد به ایده او در حکمرانی نو مرتبط است؟ آیا او استارت کاندیداتوری دیگری را رقم زده است؟ آیا فضای فعلی ناشی از اعتراضات او را ترغیب به مقابله با تندروها کرده است؟

در گره کور مدیریتی گرفتار شده‌ایم

منصور حقیقت‌پور، فعال سیاسی اصول‌گرا، با اشاره به کلیدواژه «حکمرانی نو» که محمدباقر قالیباف از تریبون صحن علنی مجلس بیان کرد، به قرن نو گفت: ما بعد از ۴۳ سال حکومتداری باید نقاط ضعف مدیریتی و نظام حکومتی خود را بشناسیم، بر پایه این شناخت و احساس ضعف‌ها و کاستی‌ها، آن ها را اصلاح کنیم. امروز، ما در یک گره کور مدیریتی گیر کردیم که نه‌تنها مشکل مردم حل نمی‌شود که مشکلات روزبه‌روز بیشتر هم می‌شود.

حکمرانی نو نگاه خوبی است

وی ادامه داد: ما کارهای تکراری در این نظام زیاد انجام دادیم. به‌طور مثال، مسئولیت کارهای قرآنی و فرهنگی را حوزه علمیه، سازمان تبلیغات و وزارت ارشاد بر عهده دارند اما اگر بپرسید چرا در حوزه قرآن خوب عمل نمی‌کنید؛ هیچ‌کدام مسئولیت قبول نمی‌کنند. در باب اقتصاد، یک وزارتخانه تصمیم‌گیری می‌کند و اقتصاد کشور به‌هم می‌ریزد؛ اما وزیر اقتصاد هیچ‌کاره است. ما باید این‌ها را شناسایی کنیم، نقاط قوت را تقویب و نقاط ضعف را برطرف کنیم. این نگاه خوبی است.

وزیری را برمی‌داریم و فردا او را دبیر شورای مناطق آزاد می‌کنیم!

این نماینده سابق مجلس گفت: این کشور چقدر مجلس تحقیقاتی می‌خواهد و مواردی که در اختیار این مجلس تحقیقاتی قرار می‌گیرد، کجا ظهور و بروز پیدا می‌کند؟ یک وزیری را برمی‌داریم و فردا او را به دبیری شورای مناطق آزاد منصوب می‌کنیم. هیچ قاعده و قانونی نداریم.

حکمرانی را باید کیسه بکشیم و تمیزش کنیم

چهره نزدیک به لاریجانی گفت: یک استانداری را به‌سمت معاون رئیس‌جمهور منصوب می‌کنیم و یک معاون رئیس‌جمهور را به سِمَت استاندار منصوب می‌کنیم. چه اصول و قاعده‌ای در این‌جا به جایی وجود دارد؟ در انتصابات و در وظایف‌ها مشکل داریم و باید یک نگاه نویی به حکمرانی داشته باشیم. به اصطلاح باید آن را کیسه کشیده و تمیزش کنیم.

بعید است قالیباف در انتخابات ۱۴۰۲ رأی بیاورد

حقیقت‌پور در پاسخ به این سؤال که نگاه نو به حکمرانی چقدر باعث اصلاح برخی اصول قانون اساسی و پوست‌اندازی در ساختار سیاسی کشور می‌شود، خاطرنشان کرد: این نگاه ربطی به قانون اساسی ندارد. ما در نظام حکمرانی کارهای تکراری می‌کنیم. هم روابط شفاف نیست و هم وظایف و انتصابات. ما یک تلاش و کوششی کردیم تا سال ۱۴۰۴ برای جمهوری اسلامی ایران چشم‌انداز تعریف کنیم. کشور کجاست الآن؟ دست کیست و چه کسی این طرح را اجرا می‌کند؟ چرا دو نفر را توبیخ نمی‌کنند؟ این مشکلات از حکمرانی است.

وی با اشاره به انتقاد تند قالیباف از اعضای دولت و احتمال کاندیداتوری او در انتخابات ریاست‌جمهوری سال ۱۴۰۴ گفت: من دراین‌باره عاجز از غیب‌گویی هستم؛ اما ایشان از یک فردی دعوت کردند که به مجلس بیاید حال او قلدری کرده و نیامده است. بنابراین، باید با او برخورد کرد. حال سال دیگر انتخابات مجلس است و باید دید در این انتخابات رأی می‌آورند یا خیر. با این خروجی و عملکرد مجلس بعید است که رأی بیاورند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید