رونمایی از جدیدترین جنگنده بدون خلبان+عکس

کدخبر: ۵۳۳۶۶۱
اقتصادنیوز: سری دوم پهپادهای شرکت Kratos به تازگی اولین آزمایش خود را پشت سر گذاشته است.
رونمایی از جدیدترین جنگنده بدون خلبان+عکس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از دیجیاتو، آزمایشگاه AFRL و شرکت راهکارهای دفاعی و امنیتی Kratos هفته گذشته به‌صورت مشترک دومین سری از پهپاد بدون سرنشین والکری XQ-۵۸A را در پایگاه آزمایشی یوما در آریزونا امتحان کردند.

بر اساس بیانیه مطبوعاتی منتشر شده، سری دوم پهپادهای شرکت Kratos به تازگی اولین آزمایش خود را پشت سر گذاشته است. این آزمایش نشان داد که Valkyrie می‌تواند برای مدت طولانی‌تر و با بار سنگین‌تر پرواز کند. اگرچه جزئیات دقیق این آزمایش هنوز منتشر نشده، اما می‌دانیم که سطح معیارها نسبت به آزمایش‌های قبلی بالاتر رفته است.

Kratos از این سری ۱۲ هواپیمای بی‌سرنشین ساخته و پهپادی که این آزمایش را انجام داده، اولین محصول از سری دوم بوده است. مهندسان توانسته‌اند در این پرواز تجهیزات ارتباط رادیویی هواپیماها را برای ماموریت‌های با فاصله زیاد و عملیات‌های دیگر آزمایش کنند.

پهپاد والکری بدون ارتباط می‌تواند پرواز کند

این آزمایش نشان داد که پهپاد XQ-۵۸A Valkyrie در صورت قطع ارتباط می‌تواند خود را به یک نقطه فرود برساند و آن‌جا به‌شکل خودکار فرود بیاید. پرواز بدون وابستگی به ارتباطات همچنین به معنای این است که والکری می‌تواند بدون ردیابی شدن به نقطه راهبردی خود برگردد.

عکس | آزمایش سری جدید پهپاد والکری؛ جنگنده بدون سرنشین

«استیو فندلی»، مدیر واحد سیستم‌های بی‌سرنشین Kratos می‌گوید بهترین روش برای استفاده از پهپادها و پیروزی در میدان مبارزه، استفاده گروهی از این هواپیماهاست. این شرکت حالا تمرکز خود را روی راهکارهای ارزان قیمت و مخرب گذاشته است.

پهپاد XQ-۵۸A هواپیمایی فروصوت با دامنه پروازی بالاست. این محصول در نسل اول می‌توانست باری در حدود ۵۴۴ کیلوگرم را حمل کند و هر ساعت ۸۸۲ کیلومتر پیش برود. برد مسافتی والکری احتمالا حدود ۵۶۰۰ کیلومتر است. این پهپاد قبلا در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۱ هم آزمایش شده و نشان داده بود که می‌تواند حتی محموله‌های خود را در میانه هوا رها کند.

این دستگاه همچنین می‌تواند برای اسکورت جنگنده‌های پیشرفته نیروی هوایی آمریکا که حامل اسلحه یا سیستم‌های جاسوسی هستند، استفاده شود و به صورت دسته‌ای فعالیت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید