مرغ‌های کم‌ وزن سالم‌ترند

به این دلایل مرغ های بالای ۲ کیلو نخرید!

کدخبر: ۵۳۵۱۳۵
مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشورگفت: وزن مرغ استاندارد یک کیلو و ۲۰۰ تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم است اما در کشور ما مردم عادت کرده‌اند که مرغ‌های با وزن بالاتر از ۲ کیلو مصرف کنند در حالی که مرغ‌های سایز از این جهت که چربی کمتری دارند از کیفیت لاشه بهتری برخوردارند و سالم‌تر هستند.
به این دلایل مرغ های بالای ۲ کیلو نخرید!

به گزارش اقتصادنیوز ، به نقل از همشهری آنلاین ،در روزهای اخیر، اخباری هم پیرامون کوچکتر و لاغرتر شدن مرغ‌های عرضه‌شده در بازار منتشر شد. در پی آن هم برخی اظهار نگرانی کردند که این امر به بیمار شدن مرغ‌ها مربوط می‌شود. مدیرعامل اتحادیه مرغداران کشور، حبیب اسدالله‌نژاد در واکنش به این خبر گفت: این خبر درست نیست و مرغ‌های بازار وزنشان کم نشده است بلکه سیاست این است که مرغ سایز یا همان مرغ استاندارد در بازار عرضه شود.

انباشت مرغ در بازار /  به این دلایل مرغ های بالای ۲ کیلو نخرید

وی ادامه داد: به دلیل اینکه هزینه‌های تولید بالا رفته است مرغداران ترجیح می‌دهند که مرغ‌های خود را در سنین پایین بفروشند و هزینه‌های تولید را به نوعی مدیریت کنند که این کار خیلی هم خوب است چرا که در کل دنیا معمولا مرغ با وزن پایین مصرف می‌شود و بهتر است که در جامعه ما هم فرهنگسازی شود که مردم مرغ با وزن پایین مصرف کنند.

اسدالله‌نژاد درباره اینکه وزن استاندارد مرغ چقدر است؟ گفت: وزن مرغ استاندارد یک کیلو و ۲۰۰ تا یک کیلو و ۸۰۰ گرم است اما در کشور ما مردم عادت کرده‌اند که مرغ‌های با وزن بالاتر از ۲ کیلو مصرف کنند در حالی که مرغ‌های سایز از این جهت که چربی کمتری دارند از کیفیت لاشه بهتری برخوردارند و سالم‌تر هستند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید