آخرین خبر از پرونده امیرحسین خادمی/ حکم اعدام برای عامل اصلی تجاوز

کدخبر: ۵۳۵۳۳۵
۲ماه پس از تجاوز به پسر ۱۶ساله‌ای در زرین‌دشت که باعث شده بود او دست به‌ خودکشی بزند، عامل اصلی تجاوز به اعدام محکوم شد.
آخرین خبر از پرونده امیرحسین خادمی/ حکم اعدام برای عامل اصلی تجاوز

به‌ گزارش اقتصادنیوز به نقل از همشهری آنلاین، ۲ماه پس از تجاوز به پسر ۱۶ساله‌ای در زرین‌دشت که باعث شده بود او دست به‌ خودکشی بزند، عامل اصلی تجاوز به اعدام محکوم شد.

این پسر ۱۶ساله که امیرحسین خادمی نام داشت در منطقه زرین‌دشت واقع در استان فارس زندگی می‌کرد. او از اوایل تابستان برای کارآموزی به یک مغازه می‌رفت تا اینکه ۲۰شهریورماه امسال حادثه تلخی برای او اتفاق افتاد.

بهزاد نبوی: امیدوارم حکومت زودتر به عقلانیت برسد/ از اعمال خشونت و خونریزى اجتناب کنید

صاحب‌کارش با او تماس گرفت و گفت ۳ساندویچ بخر و به آدرسی که می‌گویم بیاور. پسر نوجوان هم بی‌خبر از همه‌جا این کار را انجام داد اما وقتی به محل مورد نظر رسید صاحب‌کارش همراه با پسرخاله و یکی از دوستانش در انتظار وی بودند.

آقای وزیر کشور، اگر ورود نیروهای امنیتی به دانشگاه ممنوع است، چه کسانی دانشجویان را بازداشت و ضرب و شتم کردند؟

مرد بی‌رحم آن روز امیرحسین را به زور مورد آزار و اذیت قرار داد. یک روز بعد از این حادثه تلخ بود که امیرحسین مقابل دادگستری رفت و با مادرش تماس گرفت و گفت می‌خواهد از ۳نفر شکایت کند. او سپس وارد دادگستری شد و همه‌چیز را برای دادستان تعریف کرد و قرار شد برای تشکیل پرونده‌اش به پزشکی قانونی برود اما پس از آنکه از آنجا خارج شد دیگر هیچ‌کس امیرحسین را ندید تا اینکه پیکر او در رودخانه خشکی در نزدیکی خانه‌های مسکن مهر کشف و به بیمارستان منتقل شد، اما کار از کار گذشته و او جانش را از دست داده بود.

به‌دنبال این حادثه تحقیقات در این‌باره آغاز شد و ۳متهم برای روشن‌شدن ابعاد پنهان این ماجرا دستگیر شدند.

رئیس‌کل دادگستری استان فارس نیز اعلام کرد به این پرونده به‌طور ویژه و خارج از نوبت رسیدگی خواهد شد. تحقیقات در این‌باره ادامه داشت تا اینکه روز گذشته حجت‌الاسلام والمسلمین سیدکاظم موسوی، رئیس‌کل دادگستری استان فارس از صدور حکم اعدام برای عامل تجاوز به پسر نوجوان خبر داد.

 

او گفت: عاملان تعرض به نوجوان زرین‌دشتی پس از شناسایی و دستگیری در شعبه چهارم دادگاه کیفری یک استان فارس مستقر در شهرستان داراب محاکمه و پس از رسیدگی دقیق به این پرونده مهم، به اشد مجازات محکوم شدند.

وی درباره جزئیات حکم دادگاه گفت: یک نفر از ۳متهم که عامل اصلی تجاوز به این نوجوان ۱۶ساله بود در دادگاه از باب آدم‌ربایی به ۱۰سال حبس و به لحاظ تجاوز به اعدام محکوم شد و ۲متهم دیگر نیز هرکدام با توجه به جرمی که مرتکب شده بودند به ۱۰سال حبس تعزیری، صد ضربه شلاق و همچنین ۲سال تبعید محکوم شدند. به‌گفته وی رأی صادرشده قابل تجدیدنظرخواهی در دیوان عالی کشور است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید