انتقاد مسکو از حملات ترکیه در سوریه

کدخبر: ۵۳۶۱۰۶
معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های اف-16 ارتش ترکیه به حلب در سوریه شماری از غیرنظامیان کشته شدند. 
انتقاد مسکو از حملات ترکیه در سوریه

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، مرکز آشتی روسیه در سوریه تایید کرده که در حملات جنگنده های اف-16 ترکیه به سوریه شماری غیرنظامی به شهادت رسیده‌اند.

معاون رئیس مرکز آشتی روسیه در سوریه اعلام کرد که در حمله جنگنده‌های اف-16 ارتش ترکیه به حلب در سوریه شماری از غیرنظامیان کشته شدند. 

براساس گزارش خبرگزاری تاس، «اولگ یگوروف» افزود: جنگنده‌های اف-16 نیروی هوایی ترکیه روز 20 نوامبر حملاتی را در مناطق مسکونی در عفرین و کوبانی انجام دادند که براساس آن تعدادی از نظامیان و غیرنظامیان کشته شدند. 

تلویزیون روداو روز یک شنبه اعلام کرد که دست کم 15 سرباز سوری در حملات گسترده ترکیه در مناطق حلب، رقه و الحسکه کشته شده اند. 

منابع آگاه سوری در شمال شرق این کشور از کشته شدن حداقل 9 غیرنظامی در این حملات خبر داده بودند. 

وزارت دفاع ترکیه، امروز اعلام کرد که جنگنده‌های این کشور، علیه پ.ک.ک و جناح‌های داخلی طرفدار آن در شمال سوریه و عراق عملیات انجام داده است. 

روز گذشته (شنبه، ۱۹نوامبر) وزارت دفاع ترکیه با انتشار تصاویری از جنگنده‌های خود از آغاز حمله هوایی این کشور در شمال سوریه و عراق خبر داد و در کامنتی زیر این تصاویر نوشت: «زمان حساب فرا رسیده است».

ترکیه همچنین گفته در حملات نیمه شب این کشور در شمال عراق و سوریه 89 هدف را مورد حمله قرار داده و آنها را نابود کرده است. 

گفته می‌شود که این اقدام ترکیه در واکنش به انفجار تروریستی باشد که سیزدهم ماه جاری (نوامبر) در استانبول رخ داد و شش نفر را کشت؛ آنکارا «پ‌ک‌ک» را به دست داشتن در این بمب‌گذاری متهم کرده بود.

منابع خبری آگاه گزارش دادند که بیش از ۵۰ هواپیمای جنگنده و ۲۰ هواپیمای بدون سرنشین در این عملیات شرکت داشتند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید