موشک های جدیدی که انگلیس به اوکراین داد

کدخبر: ۵۳۷۶۷۶
وزارت دفاع انگلیس در صفحه توئیتر خود فیلمی از بارگیری موشک های بریمستون ۲ به هواپیمای نیروی هوایی پادشاهی این کشور را منتشر کرد.
موشک های جدیدی که انگلیس به اوکراین داد

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، روسیا الیوم اعلام کرد، وزارت دفاع انگلیس از ارسال موشک های بریمستون ۲ به اوکراین در چارچوب کمک های نظامی به کی یف خبر داد.

بر اساس این گزارش، وزارت دفاع انگلیس در عین حال اشاره ای به تعداد این موشک ها نکرد.

وزارت دفاع انگلیس با اعلام این خبر در صفحه توئیتر خود فیلمی از بارگیری موشک های بریمستون ۲ به هواپیمای نیروی هوایی پادشاهی این کشور را منتشر کرد.

این در حالی است که وزارت دفاع انگلیس پیش از این اعلام کرده بود که لندن به زودی تحویل حدود هزار موشک ضد هواپیما به اوکراین را تکمیل خواهد کرد.

روزنامه تلگراف چند روز پیش از این نوشته بود که انگلیس حدود ۶ ماه قبل موشک های هوا به زمین بریمستون ۲ را به اوکراین ارسال کرده بود. این روزنامه افزود که این موشک ها معمولاً از هوا شلیک می شوند اما نیروهای اوکراینی با تجهیز کامیون هایی، آنها را به سکوی شلیک تبدیل کرده اند.

این در حالی است که روسیه پیش از این با ارسال یادداشتی به کشورهای ناتو به دلیل تسلیح اوکراین، گفته بود که کشورهای ناتو با آتش بازی می کنند.

سرگی لاوروف وزیر امور خارجه روسیه گفته بود که هرگونه محموله های تسلیحات که به اوکراین ارسال می شود هدفی مشروع برای نیروهای روس خواهد بود.

نشریه نیویورک‌تایمز در گزارشی به ارسال بیشمار تسلیحات از کشورهای غربی به اوکراین اشاره کرد و نوشت که تداوم تامین اسلحه برای اوکراین، زرادخانه تسلیحاتی اکثر کشورهای غربی عضو ناتو را تحلیل برده و در نتیجه این اتفاق، ارتش کشورهای غربی نمی‌توانند وعده سیاستمداران این کشورها برای ارسال تسلیحات بیشتر به اوکراین را برآورده سازند!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید