سفینه چینی با سه سرنشین عازم فضا می‌شود

کدخبر: ۵۳۷۹۰۲
اقتصادنیوز: سفیه شنزوی-15 ساعت ۲۳ و ۸ دقیقه فردا (سه‌شنبه هشتم آذرماه) به همراه سه فضانورد چینی عازم ایستگاه فضایی در حال ساخت این کشور می‌شود.
سفینه چینی با سه سرنشین عازم فضا می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، براساس اعلام آژانس فضایی چین، سفینه سرنشین‌دار «شنزوی-۱۵» در آخرین پرتاب خود در سال جاری، ساعت ۲۳ و ۸ دقیقه فردا (سه‌شنبه هشتم آذرماه) به همراه سه فضانورد چینی عازم ایستگاه فضایی در حال ساخت این کشور خواهد شد.

ورود وزرای خارجه هفت کشور اروپایی به کی‌یف

گلوبال تایمز گزارش داد، فی جونلانگ ۵۷ ساله فرمانده ماموریت شنزوی-۱۵ است. او بخشی از پرواز شنزوی-۶ در اکتبر ۲۰۰۵ را برعهده داشت و به همین دلیل، لقب «فضانورد قهرمان» به وی اعطا شد.

دنگ ژینگ مین ۵۶ ساله نیز که در بین اولین «تایکونات» یا فضانوردان چینی قرار داشت که در چین آموزش دیده‌اند، قرار است در این ماموریت به ایستگاه در حال ساخت فضایی چین اعزام شود. این اولین ماموریت فضایی وی است.

ژائو لو ۴۶ ساله هم که چهره جدید فضانوردان چینی است، از بین دومین گروه از فضانوردان چینی انتخاب شده که از سال ۲۰۱۰ تحت آموزش هستند.

به گفته سخنگوی آژانس فضایی چین، ماموریت شنزوی-۱۵، آخرین مرحله از ساخت ایستگاه فضایی چین قبل از آغاز بهره‌برداری از آن خواهد بود.

این فضانوردان قرار است به مدت شش ماه در فضا باقی بمانند. اهداف اصلی این ماموریت تأیید توانایی ایستگاه فضایی برای پشتیبانی از قرار داشتن خدمه در مدار و دستیابی به اولین جابجایی خدمه در مدار با اعضای شنزوی-۱۴ است.

براساس این گزارش، بعد از ۲ سال آموزش، تمامی آموزش‌های مقدماتی و پیشرفته به خدمه پرواز کامل شده و در حال حاضر، گروه سومی متشکل از ۱۸ فضانورد تحت آموزش قرار گرفته‌اند تا در ماموریت‌های بعدی به فضا بروند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید