تصمیم اندونزی برای ساخت نیروگاه هسته‌ای

کدخبر: ۵۳۹۳۷۰
آژانس تنظیم مقررات انرژی هسته‌ای اندونزی (BAPETEN) یکشنبه اعلام کرد این کشور آسیای جنوب شرقی قصد دارد تا سال ۲۰۳۹ برای به صفر رساندن انتشار گازهای فسیلی و حمایت از نیازهای داخلی برای انرژی، نیروگاه هسته‌ای بسازد.
تصمیم اندونزی برای ساخت نیروگاه هسته‌ای

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، دولت اندونزی با اعلام ساخت یک نیروگاه هسته‌ای تا سال ۲۰۳۹، بدنبال سرمایه‌گذارانی برای ساخت این نیروگاه است.

به گزارش خبرگزاری شینهوا، آژانس تنظیم مقررات انرژی هسته‌ای اندونزی (BAPETEN) یکشنبه اعلام کرد این کشور آسیای جنوب شرقی قصد دارد تا سال ۲۰۳۹ برای به صفر رساندن انتشار گازهای فسیلی و حمایت از نیازهای داخلی برای انرژی، نیروگاه هسته‌ای بسازد.

هاندرا سوبکتی مدیر نصب و کنترل مواد هسته‌ای این آژانس در اندونزی در بیانیه‌ای اعلام کرد، اندونزی برای تحقق این هدف در حال حاضر به دنبال سرمایه گذارانی به منظور کمک به تامین مالی ساخت نیروگاه است.

سوبکتی با بیان اینکه مکان نیروگاه اتمی در معرض زلزله نخواهد بود، گفت: آیین نامه ایمنی زیرساخت‌های هسته‌ای، آماده‌سازی مکان نیروگاه و تدوین عملیات آزمایشی را تهیه کرده‌ایم و همه اینها تقریباً تکمیل شده است.

اندونزی از زلزله خیزترین کشورهای جهان است.

وی تاکید کرد: در حال حاضر چند شرکت خصوصی تمایل خود را برای سرمایه‌گذاری در این نیروگاه اعلام کرده‌اند، اما ما انتظار داریم سرمایه گذاران بیشتری در این خصوص مشارکت کنند.

برنامه اندونزی برای ساخت نیروگاه هسته‌ای بر اساس مقررات جدید دولتی در مورد حذف فعالیت مشاغل پرخطر تعیین شده است. این نیروگاه به منظور تامین انرژی‌های نوین و تجدیدپذیر تاسیس می‌شود تا انتشار آلاینده‌ها ناشی از مصرف گازهای فسیلی به صفر برسد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید