وداع با آقای گل خوزستان و سرخ‌پوش‌های پایتخت

مرگ گل‌زن مشهور پرسپولیس

کدخبر: ۵۴۰۱۰۳
اقتصادنیوز: کریم باوی ستاره سابق فوتبال ایران دار فانی را وداع گفت.
مرگ گل‌زن مشهور پرسپولیس

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ورزش سه ، این گلزن درخشان سابق تیم‌های شاهین، پرسپولیس و تیم ملی پس از تحمل یک دوره بیماری درگذشت.

ظهور کریم باوی در فوتبال ایران به اوایل دهه ۱۳۶۰ بازمی‌گردد، جایی که او با درخششی ناگهانی در تیم فوتبال شاهین، آقای گل رقابت‌های جام باشگاه‌های تهران در سال ۱۳۶۴ شد و پس از حضور پرویز دهداری در تیم ملی بدل به مهره اصلی خط حمله ایران در حضور بزرگان و نامدارانی مثل ناصر محمدخانی، فرشاد پیوس، عبدالعلی چنگیز، حمید علیدوستی و … شد.

این ستاره خوزستانی که با مهاجرت به تهران، پیراهن تهران الف را به تن می‌کرد، پس از شاهین به پرسپولیس آمد و درخشش خود را در جمع سرخپوشان ادامه داد. در حالیکه همیشه درباره‌اش گفته می‌شد که به دلیل اینکه یک پایش از پای دیگرش کوتاه‌تر است نمی‌تواند به سادگی فوتبال بازی کند.

 
دو گل تاریخی باوی  به پرسپولیس و گلهاش به استقلال  از یادها نمی رود، او یکی از مهاجمان خوب تیم شاهین در سالهای 64 و 65 بود، که در هر دو بار در پای فینال از جام قهرمانی برابر استقلال و پرسپولیس  شکست خورد

او که به واسطه پرش‌های بلند و ضربات سر کوبنده در فوتبال ایران بسیار مطرح بود، در دهه هفتاد آرام آرام از فوتبال کناره گرفت و پس از آن دیگر کمتر از او خبری می‌شنیدیم تا در دهه ۱۳۸۰ حضوری ناگهانی در برنامه ۹۰ داشت.

یکی دو روز پیش اکبر یوسفی، ملیپوش سابق فوتبال ایران با انتشار پستی در اینستاگرام خواستار دعای طرفداران فوتبال برای کریم باوی شده بود که از آن می‌شد بفهمیم او شرایط جسمانی مناسبی ندارد. در روزهای گذشته حتی چهره‌هایی از فوتبال ایران مثل علی دایی، خواستار رسیدگی فوری به وضعیت او و جراحی وی شده بودند، اما مراقبت‌ها در نهایت به نتیجه نرسید و این فوتبالیست سابق ملی از دنیا رفت.

کریم باوی زننده اولین گل تیم ملی فوتبال ایران در جام ملت‌های آسیا ۱۹۸۸ در دیدار مقابل قطر است که روی کرنر فرشاد پیوس به دست آمد.

روی جلد کیهان ورزشی. با همان استایل همیشگی.

او بازیکنی بی شیله پیله و ساده دل و از آن دسته چهره‌هایی بود که فقدانش دریغ و درد زیادی به همراه دارد.

“ورزش سه” این ضایعه را به جامعه فوتبال ایران، پرسپولیسی‌ها و شاهینی‌های قدیمی و البته خوزستانی‌های طرفدار فوتبال تسلیت می‌گوید. شاید در طول تاریخ کمتر بازیکنی مثل کریم باوی با آن ویژگی ذاتی و قدرت استثنایی در ضربات سر داشته باشیم. ستاره‌ای که در کنج عزلت و خیلی زود دنیا را ترک کرد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید