هواشناسی هشدار داد / توفانی عظیم در انتظار شمال غرب

کدخبر: ۵۴۰۷۴۳
اقتصادنیوز: سرویس ملی هواشناسی ایالات‌متحده هشدار داد کالیفرنیا و مناطق غرب آمریکا با یک توفان عظیم مواجه خواهند شد.
هواشناسی هشدار داد / توفانی عظیم در انتظار شمال غرب

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، سرویس ملی هواشناسی آمریکا روز شنبه به وقت محلی در بیانیه ای اعلام کرد که خط ساحلی کالیفرنیا به سمت جنوب غربی آمریکا با "بارندگی شدید در امتداد نواحی ساحلی گلدن استیت و برف سنگین در مناطق کوهستانی غرب" مواجه خواهد شد.

افشاگری درباره ماجرای جنجالی و پرحاشیه رونالدو

به گفته سرویس ملی هواشناسی آمریکا، این توده هوایی در اوایل هفته به یک طوفان بزرگ و قابل توجه در سراسر مرکز و جنوب آمریکا تبدیل خواهد شد و این مناطق شاهد بارش برف و باران خواهند بود.

این سازمان افزود که پیش بینی می شود کوههای راکی مرکزی و آریزونا شاهد بارش برف باشند.

اطلاعات رهگیری بلایای طبیعی در اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا نشان می دهد که رویدادهای میلیارد دلاری سالانه در ۵ سال گذشته در آمریکا ۱۷.۲ در مقایسه با فقط ۵.۳ در دهه ۱۹۹۰ میلادی بوده است. همچنین هزینه بزرگترین بلایای طبیعی در آمریکا در سالهای ۲۰۱۷ و ۲۰۲۱ در مجموع ۷۵۰ میلیارد دلار بوده است.

اداره ملی اقیانوسی و جوی آمریکا (NOAA) در گزارش سالانه خود سال ۲۰۲۱ را با ۲۰ رویداد آب و هوایی مختلف که هزینه هایی چند میلیارد دلاری داشته است یکی از فجیع ترین سالهای آب و هوایی در این کشور توصیف کرد.

رویدادهای آب و هوایی در آمریکا در سال ۲۰۲۱ باعث کشته شدن دستکم ۶۸۸ نفر در این کشور شده است.

خسارت ناشی از این بلایای طبیعی هزینه بر شامل هزاران مورد جنگل سوزی درایالت های غربی آمریکا، سرما و توفان های شدید در تگزاس، گردباد در ایالت های جنوب شرقی و توفان های فصلی که سواحل شرقی آمریکا را در نوردید در مجموعه حدود ۱۴۵ میلیارد دلار بوده است.

این آمار نشان می دهد که سال ۲۰۲۱ در آمریکا هزینه های بی سابقه ای را برای این کشور رقم زده است و چهار توفان فصلی اِلسا، فِرِد، آیدا و نیکولاس بیش از نیمی از مجموع هزینه های ناشی از خسارات رویدادهای آب و هوایی را تشکیل می دهد.

این گزارش جنگل سوزی ها در کالیفرنیا را که باعث نابودی یک هزار و ۱۰۰ واحد مسکونی و ۶ هزار هکتار از جنگل ها شد مخرب ترین آتش سوزی توصیف کرد و نوشت این رویداد باعث خساراتی بیش از ۱۰ میلیارددلار شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید