سردار سلامی: در خیابان‌های لُس آنجلس و لندن، شب‌خواب هایی را می‌بینیم که یک شب هم در تهران آن‌ها را نخواهیم دید

کدخبر: ۵۴۱۹۵۶
سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمنان می خواهند به همان تاریخ گذشته برگردند، تصریح کرد: رویاها هیچگاه محقق نمی شود اما در ذهن دشمن وجود دارد و برای رسیدن به آن همه توان خود را به کار می‌گیرد.
سردار سلامی: در خیابان‌های لُس آنجلس و لندن، شب‌خواب هایی را می‌بینیم که یک شب هم در تهران آن‌ها را نخواهیم دید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، سردارحسین سلامی، فرمانده کل سپاه صبح امروز در مراسم بزرگداشت هفته پژوهش و فناوری و تجلیل پژوهشگران برگزیده، طی سخنانی اظهار کرد: در دنیای امروز یا باید قوی و متقدر بود و مستقل و عزیز زندگی کرد یا باید تسلیم شد و در این میان راه وسطی وجود ندارد.

وی اضافه کرد: در جغرافیای سیاسی عالم برای ملت‌های ضعیف جایگاهی وجود ندارد، ملت‌هایی که ضعیف هستند به ناچار تسلیم می شوند و از دایره عزت خارج می شوند، تحت تاثیر اراده سیاسی قدرت های بزرگ‌تر قرار می‌گیرند و عقب می‌مانند و فقیر و ذلیل می‌شوند، 

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه آنگونه که امام علی بن ابیطالب(ع) فرمودند اگر دشمنی قادر باشد که در عمق سرزمین یک ملت یا قوم پا گذارد قطعا آن قوم ذلیل می‌شود، خاطر نشان کرد : شاید در تعابیر امروزی این پا گذاشتن در عمق سرزمین صرفا اشغال فیزیکی نیست بلکه اگر دشمنی موفق شود در اعمال اذهان و قلوب پیاده شود و قلب‌ها و ذهن های یک ملت را در تسخیر و تصرف خود بگیرد این اقدام هم آن ملت و قوم را ذلیل می کند و این یک معیار است برای اینکه ما جهت گیری و آهنگ حرکت خود را برای قوی کردن جامعه برای سلب تاثیر سیاسی دشمن از پیشرفت و حرکت کشور بتوانیم محقق کنیم بنابر این ما تصمیم گرفته‌ایم قوی باشیم.

وی قوی بودن را انسداد مسیرهای سیطره دشمن دانست و عنوان کرد: قوی بودن یعنی یک جامعه بر اساس اراده خویش عمل کند و مناسبات بین‌الملل را بر اساس اراده خود تنظیم کند و الگوهای دوستی و دشمنی را خود بسازد و بر قاعده و سبیل خود عمل کند.

سرلشکر سلامی قوی بودن و بزرگ بودن امروز ملت ها را به بزرگ بودن ذهن‌ها و وسعت قلب‌ها دانست و گفت: ثبات قدم محصول اطمینان قلب، چشمان یک جامعه و شنوایی گوش‌ها برای کلام حق است.

دشمن می‌خواهد قدرت را از قلب‌های ملت ایران بگیرد

وی خاطرنشان کرد: تلاش دشمن این است که قلب‌ها قدرت خود را از دست دهند، درحالی که ما صاحب قلب هستیم و اگر صاحب اندیشه، تفکر و تعقل نباشیم و نیاندیشیم ، دیگران به جای ما می اندیشیند و تصمیم می گیرند.

فرمانده کل سپاه با بیان اینکه در عملیات روانی دشمن چند مسئله وجود دارد،تصریح کرد: دشمن برای تسلط بر یک جامعه می گوید من باید میان ذهن و جسم یک جامعه جدایی ایجاد کنم به صورتی که تحرکات آن منفصل از ذهن، مغز و قلب آن‌ها باشد.

وی با اشاره به اینکه دشمن می خواهد روحیه یک جامعه را تغییر دهد، عنوان کرد: دشمن تلاش می‌کند تا اعتقادات افراد را تغییر دهد و روحیه ملت‌ها را بشکند و اعتماد را از ملت‌ها سلب کند و این موارد از اصول عملیات روانی است.

فرمانده کل سپاه با تاکید بر اینکه برای قوی شدن باید قلب‌ها را به اندیشه و تعقل وادار کنیم، تصریح کرد: چشم ها باید حق‌بین شوند و گوش‌ها توانایی شنیدن کلام حق را داشته باشد، داستان عملیات دشمن در فضای مجازی بر اساس همین عناصر است که گوش‌ها آنچه که دشمن می خواهد را بشنوند و چشم‌ها آنچه که دشمن می خواهد را ببینند.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه علم و ایمان دو بال جامعه برای رشد و تکامل است، گفت: دشمن برای ما از حیث قدرت اشباع شده است و دشمنان همه مسیرهای تسلط بر ما را آزمایش کرده‌اند، میدان جنگ نظامی را در یک بعد جهانی و فاصله زمانی طولانی برای بازگشت به تاریخ و رجعت به گذشته و احیای سیطره‌های دردناک و غم‌انگیز آزمایش کرده‌اند.

وی ادامه داد: دشمنان امروز ما روزگاری سرزمین ایران را اشغال فیزیکی و واقعی کرده‌ بودند، امثال چرچیل‌ها امروز امتداد پیداد کرده‌اند و نام ها عوض شده‌اند و دشمنان می‌خواهند به همان تاریخ گذشته خود برگردند و بر ایران سیطره پیدا کنند جنوب را انگلیس و شمال را دیگری می خواهد تسخیر کند .

وی افزود: آن ها می خواهند به نقطه ای برگردند که بدون اطلاع شاه ایران کنفرانس تهران را برای تقسیم جهان برگزار کنند. می خواهند داستان واقعه رژی را تجدید حیات کنند.

رویای تسلط دشمن بر ایران هیچگاه محقق نمی‌شود

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمنان می خواهند به همان تاریخ گذشته برگردند، تصریح کرد: رویاها هیچگاه محقق نمی شود اما در ذهن دشمن وجود دارد و برای رسیدن به آن همه توان خود را به کار می‌گیرد.

وی گفت: امروز هر کجا فقر آگاهی وجود دارد دشمن در آنجا جهل را ترویج می دهد و ارمغان دشمن برای جوامع جهل و نبود آگاهی است، جهل واقعیت وجودی ندارد و فقط نبود آگاهی، فهم غلط از موضوعات و صحیح نبودن قوه ادراک است که در این صورت دشمن می تواند تاریخ را تحریف کند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: امروز جوانان ما نمی توانند در آینه تاریخ سیمای امروزی دشمن را ببینند و اگر ما به گذشته خود ناآگاه باشیم دشمن امروز را نمی‌شناسیم، این دشمن ادامه همان دشمن گذشته است.

وی با تاکید بر اینکه دشمن با فلسفه انقلاب اسلامی ما مشکل دارند، مطرح کرد: برخی از فرزندان ایران امروز نمی دانند که ما در بند، بردگی و اسارت بودیم و هویت ما غارت شده بود و اسلام از صحنه فرهنگی، سیاسی و اجتماعی و حتی زندگی فردی انسان‌ها نیز کنار گذاشته شده بود، اسلامی که باید در قلب و متن جوامع احکام الهی را پیاده کند متاسفانه کنار گذاشته شده بود.

سرلشکر سلامی با اشاره به اینکه برخی نسبت به علل انقلاب اسلامی شک دارند، گفت: چراغ علم روشن کننده وضعیت تیره است و بصیرت هم به معنای برداشتن گام‌های نزدیک به درستی است؛ امروز باید بصیرت افزایی کنیم چراکه بدون باورهای قوی و اعتقاد مستحکم نمی توان ثبات قدم داشته باشیم و برای حفظ و پیشرفت انقلاب باید راه‌های نفوذ دشمن را مسدود کنیم.

وی ادامه داد: تحریمی که ایران در نقطه مرکزی آن قرار گرفت و هنوز در مرکز آن هم قرار دارد ، ویرانگرترین راهبردی است که جمعی از کشورها می توانند علیه یک ملت بکار گیرند که دشمن این راه را هم آزمود اما نتیجه نگرفت.

توانایی عبور از تحریم‌ها به یک غرور ملی تبدیل شده است

سلامی گفت: ما از زبان وزیر خارجه‌ای حرف می‌زنیم که با برخی از مقامات دشمن گفت و گو کرده است، به او گفته بودند که خشم ما از این است که ایران دارای رهبری است که چند موضوع مهم که را در ایران به غرور ملی تبدیل کرده است، ایران توانسته است تحریم را زمینه پیشرفت اقتصاد تبدیل کند و رهبر انقلاب توانسته است این حقیق را به یک افتخار ملی تبدیل کند توانایی ایران در عبور از تحریم یک غرور ملی است و ایران نیازهای خود را در درون رفع می کند و به بیگانگان برای ساختن کشور نیازی ندارد، همه نعمت ها در ایران به وفور وجود دارد و ایران چهره یک کشور محصور شده در تحریم جهانی را ندارد و این ها دشمن را عصبانی کرده است.

وی ادامه داد: درست است که بودن مشکلات چیزی نیست که بگوییم که فقط با تحریم به وجود آمده است اما همه کشورها با این مشکلات دست و پنجه نرم می‌کنند، در خیابان‌های لُس آنجلس و لندن شب‌خواب هایی را می‌بینیم که یک شب هم در تهران آن‌ها را نخواهیم دید.

فرمانده کل سپاه گفت: دشمن می گوید که ایران اعتبار قدرت ما را زیر سئوال برده است و از این موضوع عصبانی است، آنها می گویند که ما نمی خواستیم که ایران در منطقه نافذ باشد، ایران باید در جغرافیای سیاسی کوچک تر از این باشد اما رهبر معظم انقلاب اسلامی ایران را در منطقه به قدرتی نافذ تبدیل کرده است.

وی ادامه داد: ایران امروز به صورت مستمر درحال تقویت قدرت پهپادی و موشکی و توان نظامی خود است که این برای دشمن قابل قبول نیست، از نگاه خود می گویم که این موضوع هم را هم رهبری به یک غرور ملی تبدیل کردند.

فرمانده کل سپاه تصریح کرد: دشمن می گوید که می خواستند در انرژی هسته‌ای ایران فاقد ظرفیت باشد اما ایران باز هم در این عرصه به یک غرور ملی رسیده است.

وی اضافه کرد: دشمن همه راه ها را امتحان کرده اما به نتیجه نرسیده است، از محاصره اقتصادی گرفته تا تحمیل جنگ، انتشار پدیده تکفیر، عملیات روانی، تلاش برای منزوی کردن ایران در سیاست بین‌الملل و قطع دست ایران از بازیگری در بحران های منطقه‌ای راه‌ها همه مسدود است و دشمن راهی به ایران ندارد.

فضای مجازی تنها راه تهاجم دشمن به ایران است

وی تصریح کرد: تنها راه باقی مانده برای دشمن فضای مجازی و نفوذ به ذهن هاست و دشمن هنوز در این عرصه دارای قدرت است و این ایمان و آگاهی جوانان ما را هدف گرفته است و نقش روحانیون و دغدغه‌مندان انقلاب در قلب این میدان تعیین می شود و همه افرادی که مشعل‌های علم را بلند کرده‌اند مسئول هستند که دل ها را مستحکم و جوانان را نسبت به همه حقایق و واقعیت‌ها آگاه کنند.

سرلشکر سلامی با بیان اینکه دشمن با بارش کلام دروغ و قول زور می‌خواهد ذهن ها را تخسیر کند، اظهار کرد: عالم بودن و مبارزه با جهل کارزار اصلی است؛ چراکه ما ابزارها را داریم و برای نبرد سخت افزاری توان خوبی داریم و برای مقابله با دشمن آماده هستیم. در دریا، هوا، فضا، زمین، دور و نزدیک و در هر میدانی آمادگی مقابله داریم اما در میدان نبرد اندیشه‌ها، و نبرد میان جهل و آگاهی نیازمند عمل هستیم تا بتوانیم بر دشمن چیره شویم و این راه ما برای قوی‌تر شدن است.

فرمانده کل سپاه گفت: مجموعه‌ها و مراکز علمی پژوهشی زیر مجموعه نمایندگی ولی فقیه در سپاه می‌توانند مشعل دار مهمی برای روشن کردن جوانان ما باشد و سپاه هم نمی تواند بدون سلاح آگاهی و علم در این میدان مبارزه کند.

وی خاطرنشان کرد: علوم تجربی ابزار می‌سازد و در همه دنیا هم قواعدش یکسان است اما علوم انسانی از اهمیت ویژه برخوردار است و باید در راستای اسلامی سازی آن حرکت کرد.

وی ادامه داد: در منطق آمریکا قتل عالم شهرها برای پیروزی سیاسی آمریکا امر پذیرفته شده‌ای است بمب هسته‌ای در اختیار آن‌هاست و هیروشیما را می‌زند اما کسی که به مبانی اسلام معتقد است و بر اساس علم دینی و مبانی فقهی حرکت می کند نگاه متفاوتی دارد، بنده وقتی فرمانده نیروی هوایی بودم نزد رهبری شرف یاب شدم و ایشان فرمودند که شما فکر نکن که اینکه من می گویم دین اجازه ساخت بمب هسته‌ای را نمی دهد یک تاکتیک است نه این یک اعتقاد است.

سرلشکر سلامی با تاکید بر اینکه صداقت و پرهیز از شایعه‌سازی همیشه مورد توجه رهبر معظم انقلاب اسلامی است، تصریح کرد: کار امروز دشمن تحریک به شرارت و کشتن است درحالی که ما امر داریم به اجتناب از این‌ها و این نشانه حقانیت ما است.

علوم اسلامی نجات‌بخش بشر است

وی در پایان با بیان اینکه یک پاسدار باید نسبت به راهبرد دشمن به خوبی آگاه باشد، اظهار کرد: علوم اسلامی می توانند نجات بخش بشر باشند و آن وقت روش‌ها به اندازه هدف ها مهم هستند درحالی که در غرب از هر روشی برای رسیدن به هدف استفاده می شود.

 
 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید