حملات موشکی ترکیه به سوریه/ چندنفر کشته شدند؟/ 5 داعشی بازداشت شدند

کدخبر: ۵۴۲۲۷۹
ارتش ترکیه حملات توپخانه‌ای و موشکی خود را به مناطق تحت کنترل نیروهای سوریه دموکراتیک (قسد) در شمال سوریه از سر گرفته و ائتلاف بین‌المللی ضد داعش نیز پنج تن از نیروهای داعش را بازداشت کرده است.
حملات موشکی ترکیه به سوریه/ چندنفر کشته شدند؟/ 5 داعشی بازداشت شدند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، منابع محلی گفتند، نیروهای ترکیه روستاهایی را در  شمال شرقی حلب و حومه رقه با توپخانه سنگین مورد حمله قرار دادند و هنوز از تلفات جانی این حملات اطلاعی در دست نیست.

وزارت دفاع ترکیه روز جمعه در بیانیه‌ای از خنثی سازی سه عضو «یگان‌های مدافع خلق کرد» در شمال سوریه خبر داد و اعلام کرد، این سه عنصر در حال آماده شدن برای حمله به عملیات "چشمه صلح" بودند که تحت کنترل گروه‌های مخالف در شمال رقه و حسکه است.

شمال سوریه از زمان شروع حملات ترکیه در ماه گذشته شاهد تشدید نظامی و تلاش برای نفوذ متقابل بین "قسد" از یک سو و گروه‌های مخالف از سوی دیگر است و صحبت‌هایی از احتمال عملیات نظامی ترکیه در این منطقه نیز وجود دارد. 

همچنین نیروهای آمریکایی با همراهی اعضای "قسد" در بازار شهر رقه در میان شهروندان یک گشت نظامی انجام دادند.

فرماندهی مرکزی ارتش آمریکا "سنتکام" روز جمعه از دستگیری پنج تن از اعضای داعش خبر داد که در طراحی حملات به مراکزی که نظامیان این گروه در آن بازداشت هستند و نیز اردوگاه الهول در شمال شرق سوریه، دست داشتند. 

سنتکام در توئیتی اعلام کرد که از هشتم دسامبر تاکنون شش عملیات مشترک با نیروهای سوریه دموکراتیک انجام داده است که منجر به دستگیری پنج داعشی شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید