سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

اسرائیل تهدید کرد، آمریکا پیام داد /حمایت شهرداری از شعارنویسی علیه انگلیس

کدخبر: ۵۴۲۷۴۴
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
اسرائیل تهدید کرد، آمریکا پیام داد /حمایت شهرداری از شعارنویسی علیه انگلیس

به گزارش اقتصادنیوز، شعار نویسی ادامه دار بر روی دیوار سفارت انگلیس از یک سو و نصب بنرهای عجیب شهرداری در اطراف این سفارت روز گذشته جنجال  به پا کرد. همچنین سفر مهم بازرسان آژانس به تهران و پیام جدید آمریکا به ایران از خبرهای مهم 24 ساعت گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آنان اشاره شده است.

حمایت شهرداری از شعارنویسی روی سفارت انگلیس؟

چند روز پیش افراد ناشناس شعار‌هایی را بر ضد انگلیس بر روی سفارت این کشور در تهران با اسپری‌های رنگی نوشتند.

«لانه تجزیه طلبان، هرکی بیاد به مهمونی باید بره تو گونی»، «لانه جاسوسی تعطیل باید گردد»، «دشمن ابدی»، «جاسوس انگلیسی اخراج باید گردد»، «روباه پیر»، «BBC داعش انگلیسی»، «سفارت انگلیس حامی تروریست»، «مرگ بر انگلیس»، «پرورشگاه تروریست و مزدور انگلیسی» ازجمله شعار‌های نوشته شده روی سفارت انگلیس در تهران بود.

اگر چه سفیر انگلیس انتقادات تندی را نسبت به این اقدام مطرح کرد اما در آخر همراه با کارمندان سفرای 12 کشور دنیا دیوار سفارت خانه را رنگ کرد. 

حال در روز گذشته برخی تندروها دوباره روی دیوار این سفارتخانه شعارهایی علیه انگلیس نوشتند که با انتقاداتی همراه شد. مانند حسین دهباشی که در توئیتی نوشت:« با رنگ نوشتن روی دیوار سفارت‌های غربی که هر کودکی می‌تواند، جرات دارید روی دیوار سفارت های چین یا روسیه ولو با مداد نقطه‌ای بگذارید

در این میان، شهرداری تهران روز گذشته، بنرهایی با عنوان «ننگ با رنگ پاک نمی شود» در اطراف سفارت نصب کرد و به طور ضمنی از این شعارنویسی ها حمایت کرد. 

ماموران آژانس به ایران آمدند

از سوی دیگر، در حالی که این روزها خبرهای خوبی درباره برجام به گوش نمی رسد، آژانس بین‌المللی انرژی اتمی در اطلاعیه‌ای از سفر تیمی از کارشناسانش به ایران خبر داد. 

در این میان، میخاییل اولیانوف، نماینده دائم روسیه در سازمان‌های بین‌المللی در وین گفت که احتمال دستیابی به پیشرفت در روند رایزنی‌ها میان ایران و آژانس بین‌المللی انرژی اتمی دور از ذهن است. 

بنیامین نتانیاهو، نخست وزیر اسرائیل هم مدعی شد:« در صورتی که توافق هسته ای بین ایران و گروه 1+5 صورت بگیرد ممکن است اسرائیل به تاسیسات هسته ای ایران حمله کند

همچنین واکنش ها به حذف ایران از کمیسیون مقام زن در سازمان ملل ادامه دارد. لیندا توماس گرینفیلد، نماینده آمریکا در سازمان ملل در گفت‌وگو با شبکه الجزیره گفت که حذف ایران از کمیسیون مقام زن سازمان ملل پیامی برای تهران به همراه دارد مبنی بر اینکه ما خشونت علیه زنان را محکوم می کنیم. مساله توافق هسته‌ای به طور کامل جدای از مساله اعتراضات در ایران است.

کاندیداتوری روحانی شایعه است؟

تکذیب کاندیداتوری حسن روحانی برای انتخابات مجلس دوازدهم، درگیری مسلحانه در مرز سراوان و تکذیب در دستور کار قرار گرفتن پالرمو و CFT در مجمع تشخیص از دیگر خبرهای مهم بود. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید