هشدار به مردم این استان؛ برف در راه است

کدخبر: ۵۴۳۱۶۲
مدیرکل هواشناسی لرستان با اشاره به صدور هشدار هواشناسی سطح زرد در این استان از پیش‌بینی وقوع رگبار باران و برف خبر داد.
هشدار به مردم این استان؛ برف در راه است

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر بهروز مرادپور  با اشاره به صدور هشدار هواشناسی (سطح زرد) هواشناسی طی امروز سه شنبه ۲۹ آذرماه ۱۴۰۱ اظهار داشت: ابرناکی، رگبار باران، رعد و برق، در مناطق سردسیر رگبار برف، در گردنه‌ها و جاده‌های مواصلاتی کوهستانی کولاک برف، وزش باد شدید لحظه‌ای و مه آلودگی در استان پیش بینی می‌شود.

وی زمان شروع این پدیده را چهارشنبه شب ۳۰ آذرماه اعلام کرد و گفت: منطقه اثر تحت تأثیر این سامانه همه نقاط استان لرستان خواهد بود.

فوتبالیست بازداشت شده در پارتی شبانه کیست؟

عیدی ویژه دولت به مردم در آستانه شب یلدا/ فیلم

 

مدیرکل هواشناسی استان لرستان با اشاره به پایان مخاطره تا عصر روز شنبه سوم دی ماه یادآور شد: لغزندگی و احتمال کاهش شعاع دید در جاده‌ها، اختلال در سفرهای بین شهری به ویژه در عبور از گذرگاه‌های کوهستانی، آبگرفتگی معابر، ایجاد رواناب، احتمال خسارت به صنعت کشاورزی، کاهش میدان دید در گذرگاه‌ها، آسیب به برخی سازه‌ها و …پیش بینی می‌شود.

مرادپور توصیه کرد که مردم از سفرهای غیر ضروری خودداری و در سفرهای برون شهری احتیاط کنند.

خبر مهم وزیر اقتصاد درباره واریز مرحله دوم سود سهام عدالت

جزئیات فروش فوری خودروهای وارداتی

طرح فروش جدید ایران خودرو برای امروز

وی به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و سوخت کافی هنگام سفر، احتیاط در فعالیت کوه‌نوردی و جابجایی عشایر کوچ‌رو، احتیاط در عبور از حاشیه مسیل‌ها، تمهیدات لازم در جهت حفظ ماشین‌آلات کشاورزی و مدیریت در مصرف انرژی را از دیگر نکات ضروری دانست.

مدیرکل هواشناسی استان لرستان همچنین خواستار آمادگی راهداری به ویژه در گردنه‌های برف‌گیر و سایر اقدامات پیشگیرانه لازم در این حوزه شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید