ایران بخشی از جنگ در اوکراین نیست؛

واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مقام اوکراینی درباره لزوم حمله به کارخانه‌های تولید پهپاد در ایران

کدخبر: ۵۴۴۳۹۱
ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به اظهارات یکی از مقامات اوکراین اینکه باید به کارخانه‌های تولید پهپاد در ایران حمله کرد گفت: موضع خودمان را در خصوص موضوع اوکراین بارها و بارها اعلام و از زبان مقامات عالی ایران موضع و دیدگاه اصولی ایران بیان شده است. اتهام زنی به این و آن و ایران کمکی به اوکراین و مردم این کشور و کمکی به رهبران این کشور نمی‌کند.
واکنش سخنگوی وزارت خارجه به اظهارات مقام اوکراینی درباره لزوم حمله به کارخانه‌های تولید پهپاد در ایران

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از انتخاب، ناصر کنعانی سخنگوی دستگاه دیپلماسی در پاسخ به اظهارات یکی از مقامات اوکراین اینکه باید به کارخانه‌های تولید پهپاد در ایران حمله کرد گفت: موضع خودمان را در خصوص موضوع اوکراین بارها و بارها اعلام و از زبان مقامات عالی ایران موضع و دیدگاه اصولی ایران بیان شده است. اتهام زنی به این و آن و ایران کمکی به اوکراین و مردم این کشور و کمکی به رهبران این کشور نمی‌کند.

 او افزود: ما اتهامات مقامات اوکراینی را رد می‌کنیم و مشخصا این مقام را. بارها تأکید کرده و مجددا تأکید می‌کنیم ما بخشی از جنگ در اوکراین نیستیم و تأکید کرده و می‌کنیم برای کمک به حل بحران و صلح در اوکراین آمادگی داریم.

او افزود: ادبیات تهدید آمیز را از سوی هر مقامی باشد، غیر مسؤولانه می‌دانیم و پیامدهای حقوقی و سیاسی این گونه اظهارات را متوجه دولت اوکراین می‌دانیم.

میخایلو پودولیاک، مشاور ریاست جمهوری اوکراین اخیرا در صفحه توییترش با تکرار ادعای غرب مبنی بر ارائه پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، مدعی شد که « ایران آشکارا تحریم‌های بین‌المللی را به سخره می‌گیرد.» و بر اساس این ادعا خواستار نابودی کارخانه‌های تولید تسلیحات ایران شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید