سرخط مهمترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر؛

رمزگشایی از استعفای ناگهانی نادران /هدیه ویژه ایران به چینی ها

کدخبر: ۵۴۵۸۹۱
اقتصادنیوز در گزارش زیر مروری بر مهم ترین خبرهای سیاسی 24 ساعت اخیر کرده است.
رمزگشایی از استعفای ناگهانی نادران /هدیه ویژه ایران به چینی ها

به گزارش اقتصادنیوز، دنیای سیاست روز گذشته با استعفای الیاس نادران از نمایندگی مجلس طوفانی شروع شد اما آرام به پایان رسید. همچنین دیدار خانواده شهید سلیمانی با رهبر انقلاب، انتقادات به تیک آبی گرفتن ابراهیم رئیسی در توئیتر و اینستاگرام هم از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند که در این «بسته خبری اقتصادنیوز» به آن اشاره شده است. 

دیدار خانواده سردار سلیمانی با رهبر انقلاب 

روز گذشته و به مناسبت فرارسیدن سومین سالگرد شهادت سردار سلیمانی، خانواده و اعضای ستاد بزرگداشت سردار سلیمانی با رهبر انقلاب دیدار کردند. 

مقام معظم رهبری در این دیدار، با اشاره به برخی صفات شخصی سردار از جمله شجاعت، ایمان، مسئولیت پذیری، خطرپذیری، هوش، عقلانیت، پیش قدم بودن در کارهای بر زمین مانده، و حرکت بدون تردید و توقف گفتند:« اخلاص شهید از همه این ویژگی ها برتر بود و همین باعث شد پروردگار او را در دنیا اینگونه محل احترام و تمجید و تجلیل قرار دهد ضمن اینکه پاداش اخروی او بگونه ای است که عقل انسان به آن راه ندارد.» 

رهبر انقلاب صداقت را از دیگر صفات سردار سلیمانی دانستند و گفتند:« با وجودی که در مسائل پیچیده سیاسی ورود و فعالیت های خوبی می کرد اما انسان بی خدعه و صادقی بود که باید همه سعی کنیم خصوصیات او را در خود بوجود آوریم.»

خداحافظی نادران با پارلمان؟

اما، مهم ترین خبر روز گذشته دنیای سیاست استعفای الیاس نادران از نمایندگی مجلس بود. هرچند که بارها شایعه استعفای نادران از مجلس مطرح شده بود اما، این بار او از تریبون مجلس در تذکری به قالیباف گفت:« استعفایم را تقدیم هیات رییسه کرده‌ام؛ تقاضا دارم که آن را قرائت کنید. طبق آیین نامه داخلی مجلس، هیات رییسه باید تقاضای استعفا را قرائت کند و اجازه تفسیر ندارد.»

در این میان اگر چه هنوز علت استعفای نادران به صورت رسمی اعلام نشده است اما، روزنامه اعتماد در گزارشی نوشت:«  دعوای میان نادران و قالیباف به  استعفای یکشنبه‌اش ختم نمی‌شود؛ آنها در جریان برخی تصمیم‌گیری‌های داخل مجلس اختلاف‌نظرهای جدی داشتند و آن را بیان می‌کردند. او برای نشان دادن مخالفتش با شیوه کار قالیباف خرداد ماه گذشته نامزد کرسی ریاست مجلس شد و با قالیباف رقابت کرد که البته ناکام ماند.»

ابراهیم رئیسی و ماجرای گرفتن تیک آبی

همچین، دریافت تیک آبی ابراهیم رئیسی از سوی اینستاگرام یکی از خبرهای داغ این روزهاست. در فضای مجازی این سوال مطرح می‌شود که چرا در شرایطی که با یک فیلترینگ سفت و سخت مواجه‌اند،‌ رئیس دولت در این شرایط از اینستاگرام تیک آبی دریافت کند؟

برهمین اساس، صفحه توئیتر دولت در پی تیک آبی گرفتن صفحه رئیس جمهور نوشت:« با توجه به صفحات متعدد منسوب به رئیس‌جمهور در شبکه‌های اجتماعی خارجی و انتساب مطالب مخدوش، اقداماتی به منظور تشخیص اصالت برای کاربران از ماه ها قبل انجام شد که اخیراً یکی از شبکه‌ها به آن ترتیب اثر داد.» 

سفر چینی ها به ایران بدون ویزا؟

در این میان، ادعای وزیر جنگ اسرائیل علیه ایران، شهادت یک بسیجی در ناآرامی های سمیرم، پیام عجیب سفارت ایران در چین و افزایش تعداد نمایندگان در مجلس از دیگر خبرهای مهم روز گذشته بودند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید