پای آقازاده‌ها به فدراسیون فوتبال زنان هم باز شد

کدخبر: ۵۴۶۰۹۶
فرزند دختر یکی از نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری برای یکی از گزینه‌های نایب‌رییسی زنان فدراسیون فوتبال مشغول رایزنی است.
پای آقازاده‌ها به فدراسیون فوتبال زنان هم باز شد

به گزارش اقصادنیوز به نقل از روزنامه اعتماد، موضوع انتخاب سرپرست نایب‌رییسی زنان فدراسیون فوتبال وارد فاز تازه‌ای شده و به نظر می‌رسد مدیران فدراسیون از جانب دولت تحت فشار هستند. در همین راستا خبرنگار اعتماد به اطلاعاتی دست پیدا کرده که نشان می‌دهد فرزند دختر یکی از نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری برای یکی از گزینه‌های نایب‌رییسی زنان فدراسیون فوتبال مشغول رایزنی است. 

 هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال یک جای خالی مهم در دلِ خود دارد و آن‌هم، صندلی نایب‌رییس سوم یا همان نایب‌رییس زنان است. صندلی که چندان در طول 2 سال گذشته مورد استفاده قرار نگرفت، چون شهره موسوی به جز یک دوره کوتاه‌مدت در همان روزهای نخست حضورش در فدراسیون فوتبال، دیگر به ساختمان سئول نرفت. او که در پرونده ارز دیجیتال کینگ مانی متهم و در بازداشت بود از راه دور و به صورت اسکایپی از زندان، عضویت در هیات ‌رییسه را پیش برد. موسوی در این مدت بیشتر در نقش ماشین امضا برای سایر اعضا کاربرد داشت تا اینکه مشکلات فوتبال و فوتسال زنان را ریشه‌یابی و حل‌وفصل کند.

مهدی تاج بعد از روی کار آمدن دوباره‌اش به عنوان رییس فدراسیون فوتبال سعی داشت تا مشکلات به وجود آمده در زمینه زنان را برطرف کند و با توجه به در پیش بودن مسابقات جام جهانی، ترجیح داد این مساله را به بعد از اتمام رقابت‌های جام جهانی 2022 قطر موکول کند. تاج بعد از اتمام جام جهانی، مصرانه پیگیر بود تا بتواند به دوران جنجالی شهره موسوی در فدراسیون فوتبال پایان بدهد.

رییس فدراسیون فوتبال سرانجام توانست با پیگیری‌های خود شهره موسوی را از ساختار فدراسیون فوتبال خارج کند اما چالش بزرگ بعد از برکناری موسوی ایجاد شد، جایی که مهدی تاج به سراغ انتخاب جانشین موسوی رفت و در این زمینه مذاکره با چند گزینه را در دستور کار خود قرار داد اما اولویت اصلی تاج کسی جز گلاره ناظمی نبود.

ناظمی سال‌هاست در سازمان لیگ فوتبال ایران در کسوت مسوول کمیته مسابقات زنان مشغول به فعالیت است و به عنوان یک چهره بین‌المللی و نام‌آشنا در ورزش کشور به حساب می‌آید. تجربه بالای او در عرصه مدیریت و البته رزومه موفقی که هم در عرصه مدیریت و هم داوری دارد، باعث شد تا جامعه فوتبال و فوتسال زنان استقبال خوبی از گلاره ناظمی انجام بدهند.

موازی با مطرح شدن نام گلاره ناظمی، اسم یک گزینه دیگر هم روی میز آمد: منصوره سادات هاشمی نایب‌رییس هیات فوتبال استان تهران. با این حال سوابق نه چندان قابل توجه و از همه مهم‌تر واکنش منفی اهالی فوتبال به مطرح شدن نام این گزینه باعث شد مهدی تاج در همان وهله نخست که نام منصوره سادات هاشمی به میان آمد، واکنش منفی نسبت به این مساله نشان دهد. اما پیگیری‌های خبرنگار اعتماد نشان داد هاشمی گزینه معرفی شده از سوی نهادهای بالادستی بود (طبق گزارشی که در 30 مهر امسال در اعتماد و روزنامه اعتماد منتشر شد). اتفاق جنجالی که هفته‌های گذشته در رسانه‌ها هم مطرح شد، حضور ثابت و مصرانه یکی از نزدیکان منصوره سادات هاشمی در ساختمان وزارت ورزش و جوانان و دفتر معاون توسعه ورزش زنان بود. هدف این حضور چیزی جز رایزنی برای به منصب رساندن نایب‌رییس فعلی هیات فوتبال تهران نبود.

اما جدیدترین اخبار رسیده به خبرنگار اعتماد نشان می‌دهد منصوره سادات هاشمی برای رسیدن به صندلی نایب‌رییسی زنان فدراسیون فوتبال، تنها به رایزنی با معاون وزیر ورزش ‌و جوانان افاقه نکرده و به سراغ یک گزینه ارتباطی جدید رفته تا بلکه بتواند شانس خود را افزایش بدهد. هاشمی با دختر یکی از نامزدهای اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری رابطه نزدیکی دارد و حتی این رابطه نزدیک باعث شد تا فصل گذشته با هماهنگی یکی از نزدیکان منصوره سادات هاشمی، این فرد به تمرینات یکی از تیم‌های فوتسال زنان برود و به آنها وعده تلاش برای رفع مشکلات‌شان را بدهد.

هاشمی که گفته می‌شود دوستی خانوادگی و نزدیکی با خانواده این نامزد اصولگرای انتخابات ریاست‌جمهوری و برادرش که سابقه مدیریت در فوتبال در کارنامه‌اش دیده می‌شود دارد، سعی داشته تا با تکیه بر این رابطه، فراتر از ضوابط قانونی به مهدی تاج رییس فعلی فدراسیون فوتبال فشار مضاعف وارد کند تا تصمیم او برای انتخاب سرپرست نایب‌رییسی زنان فدراسیون فوتبال  تغییر کند.

رییس فدراسیون فوتبال مدت‌هاست که تصمیم نهایی خود را در زمینه انتخاب سرپرست نایب‌رییسی زنان گرفته و حتی گفته می‌شود که او قصد دارد روز سه‌شنبه به صورت رسمی در جلسه هیات‌رییسه فدراسیون فوتبال، گلاره ناظمی را معارفه کند اما دغدغه مهدی تاج، فشارهای سیاسی و بیرونی ازسوی وزارت ورزش و البته نهاد ریاست‌جمهوری است. آنچه در این میان واضح است اینکه انتخاب احتمالی منصوره سادات هاشمی با این شرایط می‌تواند نشان بدهد که برخلاف اساسنامه فدراسیون فوتبال و البته خواسته صریح فیفا، رییس فدراسیون فوتبال حتی در زمینه انتخاب نایب‌رییس خود هم استقلال کافی را ندارد و تحت فشارهای بیرونی قرار می‌گیرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید