تحریم های جدید علیه ایران

ادعای بلینکن علیه پهپادهای ایرانی

کدخبر: ۵۴۶۹۵۷
وزیر خارجه آمریکا در پی اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه هفت نفر از «فعالان حوزه پهپادی در ایران» اعلام کرد که واشنگتن از تمامی ابزارهای لازم برای ممانعت از انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه استفاده خواهد کرد.
ادعای بلینکن علیه پهپادهای ایرانی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا، «آنتونی بلینکن» وزیر خارجه آمریکا در پی اعمال تحریم‌های جدید این کشور علیه هفت نفر از «فعالان حوزه پهپادی در ایران» اعلام کرد که واشنگتن از تمامی ابزارهای لازم برای ممانعت از انتقال پهپادهای ایرانی به روسیه استفاده خواهد کرد. 

بلینکن همچنین با تکرار برخی ادعاهای تکذیب‌شده، افزود که به‌رغم تحریم‌های آمریکا علیه افراد و نهادهای فعال در حوزه ساخت و انتقال پهپاد در ایران، روسیه همچنان از این پهپادها در حملات خود علیه زیرساخت‌های اوکراین استفاده می‌کند. 

دولت آمریکا روز گذشته -جمعه- در ادامه فضاسازی‌های خود در ارتباط با صدور پهپادهای ایرانی به روسیه برای استفاده در جنگ اوکراین، هفت نفر را در رابطه با صنایع تولید پهپاد در ایران، تحریم کرد.  

دفتر کنترل دارایی‌های خارجی وزارت خزانه‌داری آمریکا (اوفک) اعلام کرد که شش مدیر ارشد و عضو هیأت‌مدیره شرکت صنایع هوایی قدس و همچنین مدیر سازمان صنایع هوافضای ایران، به فهرست تحریم‌ها اضافه شده‌اند. 

«حجت‌الله قریشی»، مدیر عامل صنایع هوایی قدس، «قاسم دماوندیان» از اعضای هیأت‌مدیره صنایع هوایی قدس، «حمیدرضا شریفی تهرانی»، «رضا خاکی»، «مجیدرضا نیازی» و «والی ارلانی زاده» از افراد تحریم‌شده شده‌اند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید