2 راه حل ساده برای ضربه فنی کردن دیابت

کدخبر: ۵۴۷۳۱۷
برداشتن برخی قدم‌های کوچک از ابتلا به دیابت پیشگیری کرده یا آن را به تأخیر می‌اندازد.
2 راه حل ساده برای ضربه فنی کردن دیابت

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، با افزایش سن احتمال بروز ابتلا به دیابت نوع دو افزایش می‌یابد. اگر شما ۴۵ سال و بیشتر سن داشته یا افزایش وزن‌ داشته باشید، در معرض بروز خطر دیابت نوع دو یا پیش دیابت قرار دارید. وجود سابقه خانوادگی ابتلا به دیابت نیز این احتمال را افزایش می‌دهد. برداشتن برخی قدم‌های کوچک از ابتلا به دیابت پیشگیری کرده یا آن را به تأخیر می‌اندازد. در صورت افزایش وزن، با تحرک بیشتر و انتخاب غذاهای سالم در جهت کاهش آن اقدام کنید.

تحرک داشته و شاد باشید

فعالیت بدنی می‌تواند میزان کشش اندام‌ها و انعطاف‌پذیری و تعادل بدن‌تان را افزایش دهد. برای شروع، اهداف خود را معین کنید. هر روز کمی به فعالیت خود اضافه کنید تا به ۳۰ دقیقه در روز برای دست‌کم پنج روز در هفته برسید. البته گرم کردن بدن برای شروع فعالیت‌های فیزیکی و آمادگی بیشتر لازم است. دقایقی قبل از شروع هر نوع فعالیت ورزشی، خود را گرم‌کنید. شانه‌های خود را بالا بیندازید، با انگشتان خود ضرب بگیرید، به بازوهای خود حرکات دورانی بدهید یا درجا حرکت کنید. ورزش‌های کششی کمک می‌کنند که انعطاف‌پذیری بیشتری داشته باشید، راحت‌تر خم‌ شده و مثلاً بند کفش خود را ببندید یا هنگام برگشت به سمت عقب ازجمله در هنگام رانندگی پشت شانه خود را ببینید. وقتی‌که عضلات شما گرم شد، بدن خود را کشش دهید.

راه رفتن تند بهترین نوع فعالیت است. مطمئن شوید کفشی که پوشیده‌اید مناسب است. در محل‌های امن مانند پارک‌ها و یا مسیرهایی که برای این منظور در نظر گرفته‌ شده، پیاده‌روی کنید. می‌توانید هنگام تماس تلفنی، در محل کار یا در خانه، راه بروید تا میزان فعالیت بدنی شما بیشتر شود. همچنین برای آنکه بیشتر راه بروید، ماشین را دورتر از محل خرید، محل کار، یا مقصد خود پارک کنید. همچنین می‌توانید یک ایستگاه قبل از مقصد از مترو یا اتوبوس پیاده شده و بقیه مسیر را پیاده‌روی کنید.

تغذیه صحیح داشته باشید

برای پیشگیری از دیابت نوع دو و کاهش وزن، مقدار غذای مصرفی خود را کاهش دهید. غذاهای سالم را انتخاب کنید. گروه غلات کامل مانند نان سبوس دار، غلات آماده، برنج، آرد جو و جو دوسر، میوه‌ها و سبزی‌های رنگی، روغن‌های دارای زیان کم برای قلب مانند دانه‌های روغنی و روغن‌های مایع، شیر، ماست و پنیر کم‌چرب و... را مصرف کنید.

بنابر اعلام دانشگاه علوم پزشکی تهران، همچنین ماهی و گوشت بدون چربی و ماکیان بدون پوست را انتخاب کنید. به‌جای سرخ کردن غذاها آن‌ها را آب‌پز یا تنوری کنید. مصرف دسر و شیرینی‌ها را محدود کنید؛ چراکه این نوع خوراکی‌ها غیر از داشتن مقادیر زیادی قند، سرشار از چربی نیز هستند. به‌جای نوشیدنی‌های شیرین آب بنوشید. خوردن صبحانه را فراموش نکنید. در هر وعده غذایی می‌توانید ۹۰ گرم (به‌اندازه یک قوطی کبریت) گوشت پرنده، ماهی یا گوشت قرمز مصرف کنید.

با این ۲ راهکار ساده «قند خون» را کنترل کنید

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید