کره جنوبی: کره شمالی تهدیدی جدی است!

کدخبر: ۵۴۷۹۷۶
رئیس جمهوری کره جنوبی گفت: آزمایش‌های بی شمار موشکی کره شمالی تهدیدی جدی است.
کره جنوبی: کره شمالی تهدیدی جدی است!

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، یون سوک یول، رئیس جمهوری کره جنوبی در مصاحبه‌ای با خبرگزاری آسوشیتدپرس خواستار همکاری نزدیکتر امنیتی با آمریکا و ژاپن به منظور مقابله با این وضعیت خطرناک از سوی کره شمالی شد، اما دورنمای مذاکراتی مانند آنچه که رئیس جمهوری سابق کره جنوبی و کیم جونگ اون، رهبری کره شمالی داشتند را بی اهمیت دانست.

وی در ادامه با بیان اینکه زرادخانه اتمی در حال پیشرفت کره شمالی تهدیدی مستقیم علیه آمریکا، ژاپن و کره جنوبی است، افزود: ما شاهد یک سوءتفاهم و اشتباه محاسباتی هستیم که به جنگ‌های جدی در تاریخ منجر شده است.

رئیس جمهوری کره جنوبی ادامه داد: کره شمالی می‌تواند دلایل خودش را داشته باشد اما هیچ راهی برای کشور ما یا هر کشور دیگری وجود ندارد که دقیقا بداند چرا چنین اقدامات تحریک آمیزی انجام می‌دهد.

وی همچنین به گفت‌وگوها با آمریکا درباره برنامه‌های مشترک با حضور تسلیحات اتمی ایالات متحده پرداخت و گفت: این طرح‌های پیشنهادی شامل رزمایش‌های عالی، مانورهای مشترک و شبیه سازی شده کامپیوتری است.

یون سوک یول در ادامه صحبت‌هایش دولت کره شمالی را به توقف تمامی کانال‌های ارتباطی با کره جنوبی متهم کرد و با اشاره به خط تلفن مستقیم بین دو کره گفت: کره شمالی این خط تلفن را مسدود کرده و حاضر به گفت‌وگو نیست.

وی همچنین از اوکراین بابت مقاومت در برابر حملات روسیه حمایت کرد و این حمله را غیرقانونی و نامشروع دانست.

پیشتر ولودمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به کره جنوبی تاکید کرده بود تا برای کی‌یف سلاح و دیگر تجهیزات نظامی تامین کند. این کشور آسیایی به عنوان بزرگترین صادرکننده رو به رشد تسلیحات با ارتشی مجهز و مورد حمایت ایالات متحده، همزمان با پیوستن به تحریم‌های تحت رهبری ایالات متحده علیه مسکو، کمک‌های بشردوستانه و سایر حمایت‌ها را به اوکراین ارائه کرده اما از ارائه مستقیم تسلیحات کوتاهی کرده است.

یون سوک یول گفته که قوانین کره جنوبی و همچنین نظرات مردمی ارسال تسلیحات به اوکراین در دوران جنگ را سخت می‌کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید