سازمان هواشناسی اعلام کرد:

بارش باران در این استانها از امروز جمعه 23 دی

کدخبر: ۵۴۸۲۹۱
سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی و نفوذ توده هوای سرد به کشور خبر داد.
بارش باران در این استانها از امروز جمعه 23 دی
به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان هواشناسی از ورود سامانه جدید بارشی و نفوذ توده هوای سرد به کشور خبر داد.

براساس تحلیل آخرین مدل های هواشناسی امروز جمعه در استان های گیلان جنوب بوشهر و ارتفاعات زاگرس مرکزی در استان های خوزستان، جنوب لرستان، کهگیلویه و بویر احمد و چهارمحال و بختیاری، ابرناکی و بارش پراکنده رخ می دهد.

فردا با نفوذ سامانه بارشی به کشور از سمت غرب و جنوب غرب در استان های واقع در غرب و جنوب غرب استان بوشهر و بتدریج دامنه های مرکزی و جنوبی زاگرس بارش باران و برف رخ خواهد داد. روز یکشنبه علاوه بر مناطق ذکر شده در استان های زنجان، قم، اصفهان و دامنه و ارتفاعات البرز واقع در استان های مازندران البرز، تهران و سمنان و بتدریج در خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش پیش بینی می شود که در مناطق جنوبی کشور همراه با رعد و برق و وزش باد خواهد بود.

شدت بارش طی این دو روز در استان های ایلام، لرستان، چهار محال و بختیاری، کهگیلویه و بویر احمد، شمال و شرق خوزستان غرب اصفهان، شمال و غرب فارس و بوشهر است.

دوشنبه در اکثر مناطق کشور جو پایدار و آسمان صاف خواهد بود و تنها در ارتفاعات زاگرس مرکزی در مناطق غرب و جنوب غرب کشور در بعضی ساعات افزایش ابر و بارش پراکنده رخ می دهد. همچنین روز سه شنبه با ورود سامانه بارشی دیگری از سمت جنوب کشور در برخی نقاط استان های خوزستان، کهگیلویه و بویر احمد، بوشهر، فارس،جنوب اصفهان یزد ،کرمان هرمزگان و در اواخر وقت سیستان و بلوچستان و خراسان جنوبی بارش باران و برف و وزش باد پیش بینی می شود.

روز شنبه در غالب نقاط کشور هوای سرد ماندگار است. همچنین روز جمعه تا ظهر یکشنبه در شهرهای صنعتی و پرجمعیت افزایش آلاینده های جوی و کاهش کیفیت هوا پیش بینی می شود. طی سه روز آینده تنگه هرمز و دریای عمان و از شنبه تا ظهر یکشنبه مواج است.

تیتر یک
کارگزاری مفید